آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

«با آمریکا یا بدون آمریکا، ایران با تکفیری‌ها مبارزه خواهد کرد»



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رابطه ایران و آمریکا

 

اخبار سیاست خارجی - «با آمریکا یا بدون آمریکا، ایران با تکفیری‌ها مبارزه خواهد کرد»

اظهارات وزیر خارجه ایران درباره جدی نبود آمریکا در مبارزه با تروریست های تکفیری و ضرورت تشکیل ائتلافی بین المللی در این زمینه، دیدگاه یک مقام سابق اسرائیلی درباره چشم انداز همکاری ایران و آمریکا در عراق و ادعای یک مقام سابق آمریکایی درباره تهدید ایران علیه آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخش عمده ای از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به مواضع ایران در قبال گروه های تکفیری و شیوه های مقابله با این گروه ها اختصاص دارد. در این زمینه، برخی مطبوعات، از جمله «نیوز اینترنشنال» پاکستان اظهارات وزیر خارجه ایران را بازتاب داده اند که گفته آمریکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش جدی نیست. این روزنامه با اشاره به سخنان محمد جواد ظریف می نویسد ایران آمریکا را متهم کرده که تهدید گروه های تروریست تکفیری را جدی نگرفته و در گذشته نیز خود با کمک هایش به شکل گیری آن ها کمک کرده است.

در همین زمینه، خبرگزاری کویت بخش های دیگری از سخنان ظریف را مورد توجه قرار داده که خواستار تشکیل ائتلافی بین المللی برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم شده است. این خبرگزاری می نویسد وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای دانمارکی خود گفته مبارزه با افراط گرایی و تروریسم نیازمند یک ائتلاف بین المللی است و بنابراین، نباید استانداردهای دوگانه در این زمینه اعمال شود. وزیر خارجه دانمارک نیز از این دیدگاه حمایت کرده و گفته درباره تشکیل چنین ائتلافی مفصل با ظریف صحبت کرده است.

اما روزنامه «تایمز اسرائیل»، اظهارات یک مقام ارشد سابق موساد را بازتاب داده که همکاری ایران و آمریکا در زمینه مقابله با تکفیری ها در عراق را غیرمحتمل دانسته است. یفرائیم هالوی، از روسای سابق موساد اظهار داشته با وجود منافع مشترک ایران و آمریکا در مبارزه با تکفیری ها در عراق، به نظر نمی رسد که این دو کشور در این زمینه به همکاری با یکدیگر بپردازند. با این حال، به گفته وی چه آمریکا باشد و چه نباید، ایرانی ها هر آنچه بتوانند را برای مبارزه با تکفیری ها انجام خواهند داد.

در نهایت، این تحولات در حالی است که برخی در غرب، همچنان در هر موضوعی به دنبال اتهام زنی به ایران می گردند. در همین زمینه، روزنامه «عرب نیوز» اظهارات هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا را بازتاب داده که ایران را خطری جدی تر از داعش برای آمریکا دانسته است. کیسینجر گفته ایران یک کمربند شیعی را از تهران تا بغداد و بیروت ایجاد کرده و از این طریق منافع آمریکا را مورد تهدید قرار می دهد. به گفته وی، این موضوع به ایران امکان می دهد نسبت به احیای امپراتوری باستانی ایران اقدام کند.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------