آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایان پنجمین نشست کابینه جنگ اسرائیل درباره ایران

کابینه جنگ اسرائیل پنجمین نشست خود را درباره ایران به پایان رساند. به گزارش ایسنا، نشست روز سه‌شنبه کابینه جنگ اسرائیل درباره نحوه پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران به…

مذاکرات هسته ای ایران واروپا در وین



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - مذاکرات هسته ای ایران واروپا در وین

مرحله اول مذاکرات هسته ای ایران وسه کشور اروپایی که از ساعت 10 به وقت محلی درمقر اروپایی سازمان ملل متحد در وین آغاز شد، بعد از 2 ساعت رایزنی و تبادل نظر فشرده به پایان رسید.

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد کشورمان درگفت و گو با ایرنا در وین با بیان این مطلب تاکید کرد : گفت و گو های مذاکره کنندگان هسته ای ایران وسه کشور اروپایی آلمان، فرانسه وانگلیس ازساعت 14 و پانزده دقیقه به وقت محلی( 46/16 به وقت تهران) ادامه خواهد یافت.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران و اعضای ارشد گروه مذاکره کننده هسته ای کشورمان صبح روز پنج شنبه به منظور برگزاری یک نشست دوجانبه با سه کشور اروپایی عضو گروه 1+5 وارد وین پایتخت اتریش شدند.

هیات مذاکره کننده هسته ای ایران درسفر یک روزه خود به وین درگفت و گو با نمایندگان سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه وانگلیس درخصوص فراهم شدن زمینه ها برای دستیابی به توافق نهایی هسته ای تا زمان تعیین شده 24 نوامبر رایزنی می کنند.

عراقچی و روانچی در راستای مذاکرات دو جانبه با کشورهای گروه 1+5، در روزهای 13و14 شهریور ماه درژنو با ویلیام برنز و وندی شرمن معاونان وزیر خارجه آمریکا ملاقات کرده وگفت وگوهای فشرده ای انجام دادند.

هفتمین دور مذاکرات ایران و1+5 قراراست 27 شهریورماه درنیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درسطح وزیران امور خارجه برگزار شود.

هیات های مذاکره کننده ایران و1+5 درباره راه حل جامع هسته ای تاکنون شش بار در شهر وین بر سر میز مذاکره نشستند و در پنجمین دور مذاکرات نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع آغاز شد.

در ششمین دور از مذاکرات به میزبانی وین پایتخت اتریش، با تصمیم طرفین مذاکره کننده، گفت وگوها برای دستیابی به توافق نهایی به مدت ٤ ماه دیگر تمدید شد.

مقام های ایران همواره اعلام کرده اند درصورتی که طرف مقابل حسن نیت داشته باشد دستیابی به توافق امکانپذیر است.

درهمین رابطه یک مقام وزارت امور خارجه آلمان در رابطه با مذاکرات امروز نمایندگان ایران وسه کشور اروپایی در وین به خبرنگار ایرنا دربرلین، با اشاره به سفر هانس دیتر لوکاس، مذاکره کننده ارشد آلمان درگروه 1+5 به وین گفت: مذاکرات دو جانبه روز پنج شنبه با هدف رفع اختلافات و نزدیک تر کردن دیدگاه های دو طرف تا انجام مذاکرات وزیران امورخارجه در نیویورک برگزار می شود.

این مقام وزارت خارجه آلمان که حاضر به افشای نام خود نشد، تصریح کرد:هدف مشترک سه کشور اروپایی ودیگر اعضای گروه 1+5 ازگفت وگو با ایران، ابراز اطمینان ازصلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران است .

وی خاطرنشان کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که بین آرزوها و ایده های ایران و همچنین اهداف وخواسته های گروه 1+5 اختلافات قابل توجهی وجود دارد که باید در مذاکرات آینده برای رفع آن تلاش کنیم.

این مقام آلمانی در پاسخ به این سوال که آیا دستیابی به توافق نهایی هسته ای تا ماه نوامبر را امکان پذیر می داند، گفت : ما بر این باور هستیم که رفع اختلافات همچنان امکان پذیر است البته این درصورتی است نیت سیاسی واقعی برای همکاری در تحقق این هدف وجود داشته باشد.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------