آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

برنامه نتانیاهو برای سخنرانی علیه ایران در مجمع عمومی ملل متحد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,بنیامین نتانیاهو

 

اخبار سیاست خارجی - برنامه نتانیاهو برای سخنرانی علیه ایران در مجمع عمومی ملل متحد

نتانیاهو تلاش خواهد کرد توجه ها را در سخنرانی خود در نیویورک نخست به سمت برنامه هسته ای ایران جلب کند و در مرحله بعدی علیه فلسطینی ها و خواست مشروع ملت و دولت فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطینی صحبت کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز یکشنبه (دیروز) تل آویو را به مقصد نیویورک ترک کرد تا سخنرانی خود را روز دوشنبه (امروز ) در مجمع عمومی ملل متحد ایراد کند.برنامه نتانیاهو برای سخنرانی علیه ایران در مجمع عمومی ملل متحد

به گزارش عصر ایران نتانیاهو در حالی امروز در مجمع عمومی ملل متحد سخنرانی دارد که دولت دست راستی اسراییل در هفته های گذشته و همزمان با شکل گیری ائتلاف ضد داعش و تحت الشعاع قرار گرفتن تحولات خاورمیانه با محوریت تهدید داعش، منزوی ترین شرایط خود را تجربه می کند.

از سویی رژیم اسراییل با توجه به حملات 51 روزه اخیر به باریکه غزه و کشتار بیش از 2200 فلسطینی بی گناه تحت فشار افکار عمومی جهانی است و از سوی دیگر برنامه هسته ای ایران کاملا تحت الشعاع تحولات اخیر منطقه خاورمیانه به ویژه در عراق و سوریه قرار گرفته و مضاف بر همه اینها رژیم نتانیاهو در روزهای اخیر شاهد مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در نیویورک و پیشهادهای تازه دولت اوباما برای حل و فصل صلح آمیز برنامه هسته ای ایران بوده است، که ظاهرا پیشنهادهای تازه آمریکا به مذاق سردمداران اسراییل خوش نیامده است، چرا که آنها به چیزی جز برچیده شدن کامل برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران و دستکم کاستن از تعداد سانتریفیوژ ها به حدود هزار عدد راضی نیستند.

این خواسته رژیم اسراییل در حالی است که مذاکره کنندگان هسته ای با ایران ماه هاست که از این بحث ها عبور کرده اند و به نظر می رسد دولت اوباما متقاعد شده است که برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران را بپذیرد و پیشنهادهای اخیر آمریکا برای شکستن بن بست مذاکرات (از جمله پیشنهاد کاستن از تعداد سانتریفیوژ ها به 5 هزار عدد و یا متصل نکردن سانتریفیوژها به هم بدون کاستن و افزودن به تعداد کنونی آنها ) نیز در همین راستا به نظر می رسد.

نتانیاهو امروز در مجمع عمومی ملل متحد سخنرانی خواهد داشت و قرار است با اوباما نیز دیدار داشته باشد. نتانیاهو در سال 2012 نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی با آوردن یک نقاشی از بمب و کشیدن خط و نشان قرمز روی آن تلاش کرد توجه جهانی را به سمت برنامه هسته ای ایران سوق دهد، اما این کار او بیش از اینکه توجه جهانی را به برنامه هسته ای ایران جلب کند دست مایه و سوژه طنز رسانه ها شد.

از هم اکنون قابل پیش بینی است که محتوای سخنرانی امسال نتانیاهو نیز در مرحله نخست متمرکز بر برنامه هسته ای ایران و تکرار مکررات و اتهامات همیشگی رژیم اسراییل علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران از سویی و در مرحله بعدی حملات علیه فلسطینی ها و گروه حماس و پاسخ دادن به سخنرانی اخیر محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در مجمع عمومی ملل متحد درباره تعیین ضرب الاجل 6 ماهه تا 3 ساله از سوی شورای امنیت برای پایان دادن به اشغالگری رژیم اسراییل باشد.

نتانیاهو تلاش خواهد کرد توجه ها را در سخنرانی خود در نیویورک نخست به سمت برنامه هسته ای ایران جلب کند و در مرحله بعدی  علیه فلسطینی ها و خواست مشروع ملت و دولت فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطینی صحبت کند.

اسراییل  از اینکه می بیند تحولات 4 ماه اخیر در خاورمیانه کاملا تحت الشعاع موضوع تهدید آفرینی داعش در عراق و سوریه قرار گرفته است، خشنود نیست و سردمداران تل آویو دوست دارند همچنان با فرافکنی ،  معرکه گیری خود درباره موضوع برنامه هسته ای ایران را در کانون توجهات جهانی قرار دهند.

اما از هم اکنون مشخص است که این استراتژی دولت دست راستی نتانیاهو از این پس جواب نخواهد داد و دیگر بخش اعظمی از دنیا گوش شنوایی برای شنیدن حرف های تکراری و کلیشه ای دست راستی ها و تندروهای رژیم اسراییل درباره برنامه هسته ای ایران ندارد.

وانگهی بنا به نوشته روز یکشنبه روزنامه جروزالم پست اسراییل ، غالب کشورهای دنیا به ویژه کشورهای غربی اکنون به این جمع بندی رسیده اند که تهدید اسراییل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در همه این سال ها " بلوفی" بیش نبوده و اسراییل توان و قابلیت - و در واقع جرات – دست یازیدن به چنین اقدام پرخطری را ندارد و تنها با تهدید حمله می خواهد از کشورهای غربی در موضوع مذاکرات هسته ای با ایران امتیاز بگیرد و آنها را تحت فشار قرار دهد.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------