آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ناراحتی اسرائیل از روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات هسته ای ایران و 1+5

 

اخبار سیاست خارجی - ناراحتی اسرائیل از روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5

وزیر خارجه اسرائیل گفت: بعید است ایران و گروه 1+5 به توافقی دست یابند که برای اسرائیل راضی کننده باشد.

اسرائیل درباره تحقق منافعش در توافق احتمالی ایران و 1+5 اظهار ناامیدی کرد.

به گزارش عصرایران، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزیر خارجه اسرائیل گفت: بعید است ایران و گروه 1+5 به توافقی دست یابند که برای اسرائیل راضی کننده باشد.

"آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه اسرائیل در دیدار و گفتگو با همتایان خود از دیگر کشورها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: نباید به ایران اجازه داد فعالیت های هسته ای اش را ادامه دهد.

مقامات اسرائیلی بارها برای توافق با ایران شرط هایی را تعیین کردند اما محتوای مذاکرات هسته ای نشان می دهد مقامات کشورهای 1+5 از التزام به این شرط ها خودداری کرده اند.

سگی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم گفته است که ایران و گروه 1+5 به توافق 95 درصدی رسیده اند.

براساس متن منتشر شده از سوی وزارت خارجه اسرائیل، لیبرمن ادامه داد: یک توافق بد با ایران منجر به توافق بدی می شود که قبل از این با کره شمالی درباره سلاح هسته ای اش به دست آمد.

لیبرمن همچنین هشدار داد بزرگترین خطری که ثبات جهانی را تهدید می کند دسترسی گروه های تروریست (افراط گرای) اسلامی به سلاح کشتار جمعی از طریق سیطره کامل آنها بر کشورهاست.

او همچنین از "جهان آزاد خواست جبهه یکپارچه ای را برای مقابله با این گروه ها" تشکیل دهد.

ایران و گروه 1+5  هم اکنون در حال مذاکره برای دست یابی به راه حل نهایی درباره مسئله هسته ای تهران هستند.

مذاکرات دو طرف در نیویورک در روزهای اخیر بدون دست یابی به نتیجه ای به پایان رسید. دو طرف قرار است به زودی در یکی از شهرهای اروپایی مذاکرات را ادامه بدهند.

برپایه توافق قبلی، ایران و گروه 1+5 (بریتانیا، فرانسه، آمریکا، چین ، روسیه و آلمان) تا روز 3 آذرماه آینده برای دست یابی به توافق هسته ای نهایی مهلت دارند.

لیبرمن قبل از این هم در دیدار با همتای آمریکایی اش جان کری در واشنگتن خواستار ابقای تحریم های بین المللی علیه ایران شده بود.

وزیرخارجه اسرائیل گفته بود: در صورتی که ایران به سلاح هسته ای دست یابد خاورمیانه شاهد مسابقه تسلیحاتی به سمت اسلحه اتمی خواهد بود. قدرت های بزرگ (1+5) باید در مذاکرات با ایران جدی باقی بمانند و تحریم ها علیه  تهران را لغو نکنند. تلاش ها برای جلوگیری از کسب سلاح هسته ای توسط ایران، بخشی از مبارزه علیه تروریسم است.
اخبار سیاست خارجی - عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------