آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

خوش بینی دیپلمات کهنه کار آمریکایی به توافق جامع هسته ای



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - خوش بینی دیپلمات کهنه کار آمریکایی به توافق جامع هسته ای

دیپلمات کهنه کار آمریکایی با تاکید بر نقش بسیار سازنده سفر رییس جمهوری ایران به نیویورک بر حل مساله هسته ای، گفت: بیشتر ناظرانی که روند گفت وگوهای هسته ای را از نزدیک دنبال می کنند معتقدند زمان دستیابی به یک توافق جامع بسیار نزدیک است.

'به گزارش جماران، توماس پیکرینگ' ا گفت: سخنان امسال دکتر 'حسن روحانی' در مجمع عمومی سازمان ملل بخصوص از سوی کسانی که منتظر شنیدن حرف های تازه او در مورد سیاست های جمهوری اسلامی بودند، با استقبال زیادی مواجه شد.


سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل افزود، سخنان سال گذشته دکتر روحانی این اشتیاق را در بسیاری از ناظران ایجاد کرده بود که بار دیگر به سخنان او گوش بدهند و با دیدگاه های رییس جمهوری ایران بیشتر آشنا شوند.

این دیپلمات کهنه کار آمریکایی اظهار داشت که سخنان رییس جمهوری ایران در مورد مساله هسته ای بار دیگر ثابت کرد که او آمادگی دستیابی به توافق جامعی را دارد که رضایت همه طرف های مذاکرات را تضمین کند و از آن استقبال می کند.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در مورد چشم انداز روابط ایران و آمریکا گفت، ناظرانی که تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای را از نزدیک زیر نظر دارند نسبت به آینده روابط دو کشور بسیار خوشبین هستند.

وی گفت، گروهی از شخصیت های موثر بر سیاست خارجی واشنگتن در روز 17 سپتامبر با انتشار گزارشی بر این مسئله تاکید ورزیده اند که توافق هسته ای میان ایران و آمریکا می تواند، درهای تازه ای را برای طرح و بررسی موضوعات مختلفی باز کند که به منافع دو کشور مربوط می شود.

پیکرینگ افزود: با توجه به این که آمریکا بزودی بخش اعظم نیروهای خود را از افغانستان بیرون خواهد کشید این نگرانی در واشنگتن شدت گرفته است که فعالیت های گروه تروریستی داعش در منطقه به خاک افغانستان نیز سرایت کند.


وی تصریح کرد: به همین سبب گشایش در روابط فرصت همکاری های گسترده ای را برای دو کشور بخصوص در منطقه فراهم خواهد آورد که واشنگتن روی آن حساب می کند.
اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------