آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جزئیات ۳ توافق هسته‌ای جدید بین ایران و روسیه



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,توافق هسته‌ای جدید بین ایران و روسیه

 

اخبار سیاست خارجی - جزئیات ۳ توافق هسته‌ای جدید بین ایران و روسیه

در متن یادداشت تفاهمی که به امضای رؤسای دو هیأت مذاکره رسید، در بخش هسته‌ای ۳ بند به‌عنوان توافقات فی‌مابین ذکر شده است.

یازدهمین نشست کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در روزهای هفدهم و هجدهم شهریورماه 93 در تهران برگزار شد.
ریاست هیأت ایرانی را بیژن نامدار زنگنه (وزیر نفت ایران) و ریاست فدراسیون روسیه را الکساندر نواک (وزیر انرژی روسیه) به‌عهده داشتند. طرفین در مذاکرات ضمن ارزیابی مثبت از توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و فدراسیون روسیه تمایل مشترک خود را به تقویت و تعمیق روابط و اجرای توافقات ابراز کردند و بر نقش مهم این کمیسیون در نیل به این اهداف تأکید نمودند.


در متن یادداشت تفاهمی که به امضای رؤسای دو هیأت مذاکره رسید، در اتمی 3 بند به‌عنوان توافقات فی‌مابین ذکر شده است.


1. طرفین با ابراز رضایت از بهره برداری موفقیت آمیز واحد یکم نیروگاه بوشهر مقرر نمودند که به منظور ارتقای ایمنی نیروگاه بوشهر؛ همکاری در زمینه سازماندهی، پشتیبانی فنی و بهره برداری از این واحد و نیز آموزش متخصصان را مطابق توصیه های آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دهند.


2. طرفین بر ادامه همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز انرژی اتمی در پروژه های تحقیقاتی و کاربردی از جمله استفاده از رادیوایزوتوپها و پرتوهای یونساز در کشاورزی و پزشکی مطابق با توصیه های آژانس بین المللی انرژی اتمی و تعهدات بین المللی تأکید نمودند.


3. طرفین گامهای عملی توسعه همکاری های علمی - فنی را در چارچوب استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای مورد بحث قرارداده و برای ادامه مذاکرات توافق نمودند.


هم اکنون یکهزار مگاوات برق تولیدی واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق کشور تزریق می شود. به گفته علی اکبر صالحی - رئیس سازمان انرژی اتمی ایران - احداث دومین واحد نیروگاه بوشهر با ظرفیت یکهزار مگاوات تولید برق در سال 95 کلنگ زنی می شود و با بهره برداری از آن، تولید برق اتمی ایران به 2000 مگاوات ساعت می رسد.


رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این باره گفت: دو واحد نیروگاه اتمی به‌ظرفیت دو هزار مگاوات با کشور روسیه در حال پیگیری است که واحد اول امسال به اجرا درآمده (ظرفیت کامل تولید برق از واحد یکم در سال 93 محقق شد) و دو سال پس از آن ساخت واحد دوم در بوشهر آغاز می‌شود.

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------