آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

مخالفت کاخ سفید با کنگره در مورد ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , رییس‌جمهور آمریکا

 

اخبار سیاست خارجی - مخالفت کاخ سفید با کنگره در مورد ایران

رییس‌جمهور آمریکا در حالی که تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر (3 آذر) برای حصول توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 فرصت زیادی باقی نمانده است سعی می‌کند تا با کمک دموکرات‌های سنا تلاش جمهوری‌خواهان کنگره برای به‌دست آوردن حق رأی در این توافق را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، دولت آمریکا در حال حاضر به دموکرات‌های مجلس سنا متوسل شده است تا تلاش جمهوری‌خواهان برای دادن حق امتیاز به کنگره درباره هرگونه توافق نهایی با ایران را متوقف کند.

باب کروکر، لیندزی گراهام، مارکو روبیو و جان مک کین از جمله جمهوری خواهانی بودند که سال گذشته طرح قانون 2014 مذاکرات هسته‌ای با ایران را ارائه دادند. این لایحه از دولت آمریکا می‌خواهد تا پیش‌نویس هرگونه توافق با ایران را سه روز پیش از امضا کردن به سنا ارائه دهد تا در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

جمهوری‌خواهان از این پس می‌خواهند که کنگره اجازه داشته باشد در صورتی که توافق نهایی با ایران با استانداردهای آن‌ها هماهنگ نباشد با آن مخالفت کنند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی اگر ایران بدون دستیابی به توافق میز مذاکره را ترک کند، تحریم‌هایی که سال گذشته لغو شدند فوری به حالت اولیه خود باز خواهند گشت. این لایحه هم‌چنین یک مکانیزم فوری را برای وضع تحریم‌های بیش‌تر علیه ایران در صورت تخلف این کشور از توافق در نظر گرفته است.

برخلاف لوایح پیشین تحریم‌های علیه ایران این لایحه نتوانسته است حمایت دموکرات‌ها را به دست آورد. سناتور رابرت منندز، نماینده ایالت نیوجرسی در سنا و رییس کمیته روابط خارجی سنا حاضر به همکاری در زمینه این لایحه نشد. در واقع جنگ‌طلبان دموکرات می‌خواهند در صورت توافق نهایی با ایران برای تصمیم‌گیری در این زمینه اختیار داشته باشند. از طرف دیگر کاخ سفید خواستار جلب حمایت دموکرات‌ها در توافق هسته‌ای نهایی با ایران است.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: طبق قانون اساسی آمریکا سنا موظف است تا معاهدات رسمی با دیگر کشورها را با دو سوم آرا امضا کند اما توافق با ایران یک معاهده نیست. بنابراین نیازی به امضای مجلس سنا ندارد. هم‌چنین اغلب تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند لغو شود.

این روزنامه هم‌چنین با اشاره به انتقادات مخالفان مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا و مخالفت آن‌ها با سیاست خارجی دولت اوباما در این زمینه، نوشت: گزارشات به دست آمده از مذاکرات نشان می‌دهد ایرانی‌ها در حال بازی با آمریکا و دیگر کشورهای مذاکره‌کننده برای به دست آوردن امتیازات بیش‌تر هستند.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته گفت که همه چیز شامل تمدید مذاکرات محتمل است. تأخیر دوباره در حصول توافق نهایی به تهران زمان می‌دهد تا روی توسعه تکنولوژی هسته‌ای‌اش تمرکز کند و فشارهای سیاسی بر غرب را به منظور لغو تحریم‌ها افزایش دهد. لایحه سنا مانع از هرگونه تمدید مذاکرات می‌شود.

یک دیپلمات اروپایی در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال، اظهار کرد: : پیامی که آمریکا ارسال می‌کند این است که ما بیش‌تر به آن‌ها نیازمندیم تا آنها به ما. بنابراین لایحه مجلس سنا تلاش می‌کند تا این تعبیر خطرناک را تغییر دهد.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------