آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اگر پاکستانی‌ها آلزایمر دارند، ما می‌توانیم اقداماتشان را یاد‌آوری کنیم!



اخبار,اخبار سیاست خارجی , حمله تروریست‌ها به مرزهای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - افشاگری یک نماینده در واکنش به اظهارات کشور همسایه؛
اگر پاکستانی‌ها آلزایمر دارند، ما می‌توانیم اقداماتشان را یاد‌آوری کنیم!

اما این گفته مقامات پاکستانی با واکنش تند نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبه‌رو شد. آنان این کار پاکستانی‌ها را نوعی فرافکنی و فرار از واقعیت می‌دانند، به گونه‌ای که نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس در واکنش به این اظهارت، این کشور را در صورت ادامه روند کنونی، تهدید به افشای برخی ناگفته‌ها کرد.

چند وقتی است، ‌بار دیگر برخی ‌اشرار و تروریست‌ها در مرزهای شرقی ایران، تحرکاتی ‌علیه ایران آغاز کرده‌اند و در چند روز اخیر، حملاتی به برخی ‌پاسگاه‌های مرزی کشور داشته‌اند‌ و پس از آن به خاک پاکستان گریخته‌اند. این در حالی است که کشور ایران و پاکستان در ماه‌های گذشته، سند همکاری امضا کرده‌اند که از وقوع این اقدامات در مرز این دو کشور جلوگیری کند.

به گزارش «تابناک»، اوایل سال جاری، مجلس شورای اسلامی، طرحی ‌به تصویب رساند که به موجب آن، ایران و پاکستان برای مقابله با اشرار و تروریست‌ها در مرز این دو کشور همکاری داشته باشند؛ اما گویا ‌پاکستان نه تنها به این معاهده پایبند نیست، بلکه با بهانه‌های واهی، سعی در زیر پای گذاشتن آن دارد.

پس از آخرین حمله تروریست‌ها به مرزهای ایران، سخنگو‌ وزارت خارجه پاکستان در کنفرانس هفتگی خود گفت: تهران هیچ‌ گونه مدرکی ارائه نکرده است.

وی افزود: اگر تهران هر گونه مدرکی در این زمینه دارد، باید آن را به «کمیته مدیریت مرزی» ارائه کند. اوایل هفته گذشته، وزارت کشور ایران، پاکستان را به سهل‌انگاری در کنترل مرزهای مشترک میان دو کشور متهم کرد.

سخنگوی وزارت کشور ایران در این راستا گفته بود: این پذیرفته نیست که تروریست‌ها از خاک پاکستان برای اقدام تروریستی علیه ایران استفاده کنند.

اسلم در واکنش به این گفته مقامات ایرانی گفت: پاکستان خودش در جنگ با تروریسم است و اضافه کرد که اسلام آباد تلاش می‌کند در این زمینه از کمک و حمایت کشورهای همسایه بهره‌مند شود. ایران و پاکستان دارای ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک هستند.

بنا بر این گزارش، اما این گفته مقامات پاکستانی با واکنش تند نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبه‌رو شد که این اقدام پاکستانی‌ها را نوعی فرافکنی و فرار از واقعیت می‌دانند، به گونه‌ای که نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس در واکنش به این اظهارت، این کشور را در صورت ادامه روند کنونی، تهدید به افشای برخی ناگفته‌ها کرد.

منصور حقیقت‌پور، عضو کمیسیون امنیت مجلس ‌اظهار داشت: ما مدارکی ‌داریم که به این‌ها بدهیم، ولی این مدرک باید از سوی طرف مذاکره‌کننده که وزارت کشور است به آن‌ها داده شود. من اکنون نمی‌دانم، اینها درکی داده‌اند یا نه؛ اما قطعاً مدارکی هست که به پاکستانی‌ها داده شود. این‌ها دیگر خیلی زیاده‌روی می‌کنند و ما نیز تا جایی می‌توانیم جلو آن بایستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در پاسخ به این رفتار پاکستانی‌ها باید به آن‌ها بگویم که آیا شما جمعه خان سالار زهی را فراموش کرده‌اید؟ آیا نمی‌دانید ‌این فرد برای چه به پلیس پاکستان تسلیم شده بود؟ آیا می‌دانستید ‌این فرد در پاکستان بمب‌های انفجاری می‌ساخت و آموزش ساخت این‌ها را به تروریست‌ها می‌داد‌ و آیا حرم امام رضا را این فرد منفجر نکرد که در پناه شما بود؟

وی گفت: این فرد اکنون کشته شده است، اما اگر بخواهید ما آدرس خانه‌اش را به شما می‌دهیم، در حال حاضر معمر شمس‌الدین سالار زهی کجاست؟ این فرد با چه سطوحی از (ISI) سرویس اطلاعاتی پاکستان در تماس هست؟

این نماینده گفت: منظور از این سخنان این است که این افراد با سرویس‌های اطلاعاتی و عملیاتی پاکستان در ارتباطند. اگر حرف اضافی بزنند، عکس‌ها و فیلم‌ها و اعترافات این‌ها را منتشر می‌کنیم. این وظیفه من نماینده نیست، بلکه باید وزارت اطلاعات این پاسخ‌ها را به این افراد بدهند.

وی گفت: اگر روی این‌ها کم نشود، ما این اطلاعات را فاش خواهیم کرد، اگر این‌ها آلزایمر ندارند و یا حافظه تاریخی‌شان کم نشده است، بررسی کنند و ‌بگویند ‌کجا هستند‌ و اگر حرف زیاد و بیرون از قاعده سخنی بگویند، ما این اطلاعات را فاش خواهیم کرد.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------