آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

جزئیات جدید از کشف گور دسته جمعی زائران ایرانی در عراق



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,کشف گور دسته جمعی زائران ایرانی در عراق

 

اخبار سیاست خارجی - جزئیات جدید از کشف گور دسته جمعی زائران ایرانی در عراق

برخی منابع خبری عراقی گفتند تا کنون جسد 80 نفر از این گور بیرون کشیده شده است و با توجه به وضعیت اجساد احتمال می رود این اجساد متعلق به افرادی باشند که قصد داشتند به صورت پیاده برای روز عرفه در کربلا باشند.

خبر کشف گور دسته جمعی در اطراف بغداد و وجود اجساد زائران ایرانی در این گور در سر خط خبرهای این روزها قرار گرفته است.

نخستین بار خبر كشف این گور را سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران به نقل از شبكه خبری الفرات منتشر كرد. این گور دسته جمعی توسط یكی از گروه های شبه نظامی متشكل از نیروهای داوطلب برای مبارزه با داعش، وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این گور دقیقا در منطقه لطیفیه، 20 كیلومتری جنوب غرب بغداد کشف شده است. این منطقه تا چندی پیش تحت اشغال داعش بوده و به تازگی توسط این گروه شبه نظامی از وجود داعش پاكسازی شده است.

بنا به این گزارش، در گور دسته جمعی اجساد افراد ایرانی و عراقی دفن شده‌اند. لطیفیه یکی از شهرک های اطراف بغداد است. ساکنان این شهر ابتدا شیعه بودند اما در زمان حکومت قبلی عراق نیروهای رژیم بعث دست به تغییر جمعیتی این شهر زدند و به زور اکثریت ساکنان شیعه این شهرک را بیرون راندند و سنی ها را به آن جا كوچ دادند. در حال حاضر اكثریت این منطقه سنی‌مذهب است.

این شهر در مسیر حرکت زائرانی که از بغداد قصد تشرف به کربلا را دارند قرار دارد.

برخی منابع خبری عراقی به ایلنا گفتند تا کنون جسد 80 نفر از این گور بیرون کشیده شده است و با توجه به وضعیت اجساد احتمال می رود این اجساد متعلق به افرادی باشند که قصد داشتند به صورت پیاده برای روز عرفه در کربلا باشند.

هنوز هیچ منبع رسمی‌ای خبری مبنی بر این که چه تعداد از این اجساد ایرانی و چه تعداد از این اجساد عراقی هستند منتشر نكرده است اما با توجه به تازه بودن اجساد و تائید این که به همراه این اجساد اوراق شناسایی بوده است پیش بینی می شود ظرف امروز و فردا خبرهایی در این خصوص منتشر شود.

مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران با تایید كشف چنین گوری اعلام كرد، از آن جایی كه لطیفیه در منطقه جنگی واقع شده است كشف جزئیات بیشتر از این گور دسته جمعی كمی زمان‌ می‌برد.

این در حالیست که مدیر کل عتبات در گفتگو با ایلنا هویت ایرانی اجساد را تائید کرد و گفت احتمالا این اجساد متعلق به 8 سال پیش هستند که به طور خود جوش جهت زیارت به عراق رفته بودند
اخبار سیاست خارجی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------