آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

حاکمان تروریست عربستانی علیه مردم ایران دست به کار شده‌اند!



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رابطه ایران و عربستان

 

اخبار سیاست خارجی - حاکمان تروریست عربستانی علیه مردم ایران دست به کار شده‌اند!

عربستانی‌ها که شکست‌ها متعددی در ماه‌های اخیر در حوادث منطقه متحمل شده‌اند، این بار دست به دامان کشورهای عربی منطقه شده‌اند که با ‌اهرم‌های خود به واشنگتن فشار آورند تا توان هسته‌ای ایران به کلی برچیده شود.

در حالی به ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر (سوم آذر) برای توافق هسته‌ای نزدیک می‌شویم که لابی‌های صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از توافق میان ایران و کشورهای گروه ۱+ ۵ ‌جلوگیری کنند.

به گزارش «تابناک»، با نزدیک شدن به احتمال توافق هسته‌ای و از میان رفتن بحران غیر ضرور در روزهای اخیر ،هجمه‌های فراوانی از سوی صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی علیه توافق هسته‌ای شکل گرفته است.

در همین راستا، حتی‌ «اویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه صهیونیست‌ها، چندی پیش پا را از لابی‌گری و اقدامات پشت پرده فرا‌تر گذاشت و آشکارا به رادیو اسرائیل گفته بود: «ما باید به تنهایی و به زودی تصمیم خود را درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران بگیریم. این تصمیم را باید دولت به تنهایی بگیرد، زیرا ‌تنها مسئول حفظ امنیت شهروندان اسرائیل است‌».

در ادامه این روند، عربستانی‌ها که شکست‌های متعددی در ماه‌های اخیر در حوادث منطقه متحمل شده‌اند، این بار دست به دامان کشورهای عربی منطقه شده‌اند که با‌ اهرم‌های خود به واشنگتن فشار آورند تا توان هسته‌ای ایران به کلی برچیده شود.

تجربه تاریخی نشان می‌دهد، ‌خاندان سعود که از وهابیون هستند، هیچ‌گاه نمی‌خواسته‌اند با ایران شیعه رابطه خوبی داشته باشند و امروز نیز که عربستان نشین‌ها بیش از هر زمان دیگر‌ خود را در محاصره تهدید‌ها می‌بینند، از هر اقدامی برای ضربه زدن به ایران و ایرانی استفاده می‌کنند.

امروز دیگر برای ‌کسی پوشیده نیست که عربستان با استفاده از دلارهای نفتی از سال‌های گذشته، ریشه تروریسم در منطقه را ایجاد کرده است. جالب اینکه حتی در دوران اخیر نیز با کمال بی‌شرمی، دست از حمایت از سازمان‌های تروریستی و تروریست‌ها بر‌نمی‌دارد.

‌رفتار عربستان در قبال جمهوری اسلامی به شدت از حالت رقابتی خارج شده و به دشمنی گراییده است. ترس عربستان از به خطر افتادن بقای خود، آن را به انجام کارهای عجولانه‌ای ‌واداشته است. در واقع ذهنیت عربستانی‌ها در قبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران از یک الگوی سلبی و تخریبی تبعیت می‌کند.

حال که عربستان می‌بیند، ایران در عرصه‌های گوناگون منطقه‌ای پیروز میدان شده ‌و از سوی دیگر، چهره واقعی تروریسم در منطقه که خودشان هستند، شناخته شده است؛ حالت جنون‌آمیز گرفته و از هیچ اقدامی فروگذار‌ نمی‌کند.

برای نمونه، به تازگی عربستان سعودی در سندی که ادعا می‌کند، نتایج نهادهای اطلاعاتی این کشور پادشاهی است به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تحویل داده و در آن مدعی شده، کشورهای ۱+ ۵ خواستار توافق هسته‌ای با ایران به هر قیمتی هستند.

پایگاه خبری «ورلد نت دیلی» ضمن اعلام این خبر افزود، در این سند ادعا شده، توافق جامع هسته‌ای با ایران به این کشور اجازه می‌دهد تا به ‌رغم خطوط قرمز مد نظر کشورهای غربی بتواند با دستیابی به ذخایر اورانیوم کافی تصمیمش برای ساختن سلاح هسته‌ای را تا چند ماه عملی کند.

منابعی در درون شورای همکاری خلیج فارس می‌گویند، این گزارش که در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا تدوین شده، به اعضای این شورا توصیه می‌کند با اعمال فشار بر کنگره، نمایندگان آمریکایی را از تأیید هر گونه توافق‌نامه‌ای که به ایران اجازه داشتن تأسیسات هسته‌ای، حتی برای مقاصد صلح‌آمیز را می‌دهد، برحذر دارند.

سعودی‌ها در این گزارش ادعا کرده‌اند، ایران با توجه به آنکه سال‌ها جنبه‌هایی از برنامه اتمی‌شان را مخفی کرده، قابل اعتماد نیست.

گزارش استخبارات عربستان با اشاره به پذیرش غنی‌سازی بومی ایران از سوی گروه موسوم به ۱+ ۵، مدعی شده است ‌با وجود ترسیم خطوط قرمز از سوی کشورهای غربی، توافق نهایی به ایران این امکان را می‌دهد تا آنقدر ذخایر اورانیوم داشته باشد که در صورتی که تصمیمی برای ساخت بمب اتم بگیرد، می‌تواند ظرف چند ماه آن را عملی کند.

این گزارش که ورد نت دیلی نوشته به محتوای آن دست یافته، این هفته در اختیار همه اعضای شورای همکاری‌های خلیج فارس متشکل از بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات متحده عربی و عربستان، قرار گرفته است.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------