آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سرنوشت دکل نفتی مفقود شده ایرانی



اخبار,اخبار بین الملل ,مفقود شدن دکل نفتی

 

اخبار سیاست خارجی - ردپای دکل گمشده نفتی در کشورهای همسایه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه موضوع مفقود شدن دکل نفتی را با نامه‌نگاری رسمی از وزارت نفت در حال پیگیری هستیم، گفت: برخی اخبار از فعالیت دکل نفتی به نام "دین" در یکی از کشورهای همسایه حکایت می‌کند.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو باخانه ملت، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا از سرنوشت دکل نفتی مفقود شده ایرانی اطلاع دارید، گفت: دکل نفتی به نام "دین" در سال 90 به قیمت حدود 80 میلیون دلار که معادل 240 میلیارد تومان است، از کشور ترکیه خریداری شده که معلوم نیست در حال حاضر این دکل کجاست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: خبرهایی در رابطه با این دکل به ما رسیده که حکایت از آن دارد که این دکل نفتی در یکی از کشورهای همسایه در حال فعالیت است.

قاضی‌پور تصریح کرد: برای شفاف شدن موضوع مفقودی دکل نفتی نامه‌ای با امضای 10 نماینده مجلس تدوین شده که این نامه به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده و هیات رئیسه، رئیس کمیسیون انرژی را مامور به بررسی این موضوع کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس تا سرانجام کار پیگیر موضوع مذکور است، یادآور شد: مروی رئیس کمیسیون انرژی در حال جمع‌آوری اطلاعات درخصوص خبر مفقود شدن دکل نفتی از وزارت نفت و شرکت تاسیس دریایی است.

نامه نگاری با وزارت نفت
 در این رابطه علی مروی در گفت‌ و گو با خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا واقعیت دارد در سال 90 یک دکل نفتی با مبلغ حدود 80 میلیون دلار خریداری شده که مفقود شده؟ گفت: در این رابطه اخباری به ما رسیده است که برخی همکاران این خبر را تایید و برخی تکذیب می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: موضوع مفقود شدن دکل نفتی را با نامه‌نگاری رسمی از وزارت نفت در حال پیگیری هستیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: در زمانی که معاونت وزارت نفت را برعهده داشتم موضوع خرید این دکل نفتی مطرح نبود.

همچنین سید موید حسینی صدر رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز درباره مفقود شدن دکل نفتی ایرانی گفت: کمیسیون صنایع و معادن نیز پیگیر دکل گمشده نفتی است و این موضوع را از طریق نامه‌نگاری رسمی از وزیر نفت پیگیری می‌کنیم. 

اخبار سیاست خارجی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------