آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تلاش دولت ایران برای ارتقای امنیت جهت مقابله با اسیدپاشی



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,انرژی اتمی

 

اخبار سیاست خارجی - ادعاهای معاون سابق آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران

ادعاهای یک مقام سابق آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران، تلاش دولت ایران برای ارتقای امنیت جهت مقابله با اسیدپاشی، مذاکرات هیئت های اقتصادی ایران و عراق برای ارتقای تجارت دوجانبه و شرکت نهادهای عالی حسابرسی کشورهای منطقه در کنفرانسی در پاکستان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، ادعاهای یکی از مقامات سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، موضوعی است که مورد توجه پایگاه خبری «ورلد نت دیلی» قرار گرفته است. به نوشته این سایت، اولی هاینونن، معاون سابق آژانس مدعی شده حتی با وجود اجرای مفاد توافقنامه مقدماتی هسته ای از سوی ایران، این کشور هنوز قادر است ظرف تنها چند ماه نسبت به ساخت سلاح هسته ای اقدام کند. وی ایران را متهم کرده که در گذشته با ارائه اطلاعات غلط، آژانس را گمراه کرده و همه اجزای مربوط به برنامه هسته ای خود را آشکار نکرده است. وی مدعی شده اکنون نیز مشخص نیست اطلاعاتی که ایران در اختیار آژانس قرار داده، همه آن چیزی باشد که در برنامه هسته ای این کشور وجود دارد.

اما طی روزهای اخیر، موضوع اسیدپاشی علیه زنان نیز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «بلومبرگ» امروز مطلبی را در این زمینه منتشر کرده و از برنامه دولت ایران برای ارتقای امنیت جهت پایان دادن به این گونه حملات خبر داده است. این سایت می نویسد دولت ایران تصمیم دارد برای پایان دادن به اسیدپاشی علیه زنان، امنیت را در شهرهای کشور افزایش دهد. بلومبرگ ضمن بیان این مطلب به نقل از عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور می نویسد هرچند افرادی در ارتباط با موضوع اسیدپاشی ها دستگیر شدند، اما شواهد و مدارک لازم برای اثبات اتهام آن ها وجود نداشته است.

در میان دیگر مطالب، بخشی نیز به موضوعات منطقه ای و اقدامات ایران در سطح منطقه اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری «ترند» با انتشار مطلبی از مذاکرات سرمایه گذاران ایرانی و عراقی برای توسعه تجارت میان دو کشور خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، تجار، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایرانی با هیئتی از عراق دیدار و درباره راه های توسعه تجارت میان دو کشور گفت و گو کرده اند. در این ملاقات، ابراز امیدواری شده که با توجه به توافقات موجود، فعالان اقتصادی ایرانی بتوانند نقش فعال تری را در عراق ایفا کنند و در این زمینه، به ویژه بر نقش استان های مرزی دو کشور در توسعه تجارت اشاره و تأکید شده است.

در نهایت، در مطلبی دیگر در حوزه منطقه ای، روزنامه «نیشن» پاکستان از دیدار مقامات نهادهای حسابرسی سه کشور ترکیه، ایران و تاجیکستان به منظور هماهنگی اقدامات در این حوزه خبر داده است. به نوشته این روزنامه، هیئت های عالی حسابرسی ترکیه، ایران و تاجیکستان برای شرکت در کنفرانس دو روزه «اکوسای» روز گذشته وارد لاهور شدند. در این کنفرانس که به طور رسمی از امروز آغاز می شود و در آن مقامات ارشد نهادهای حسابرسی کشورهای مذکور به همراه پاکستان شرکت دارند، درباره تحقیقات مدرن در حوزه حسابرسی و اقدامات مشترک در این حوزه بحث و گفت و گو انجام خواهد شد. 

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------