آخرین اخبار سیاست خارجی

طرح تحریمی علیه دولت ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سنای آمریکا چند طرح تحریمی علیه دولت ایران را تصویب کرد/خریداران نفت ایران تحریم می شوند

مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی است. به گزارش سایت دیده…

آمریکا: ایران باید در مذاکرات هسته‌ای «تصمیمات دشوار» بگیرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات هسته ای ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - آمریکا: ایران باید در مذاکرات هسته‌ای «تصمیمات دشوار» بگیرد

کشف و خنثی سازی توطئه خارجی برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای اراک، اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره چشم انداز توافق هسته ای با ایران، ارتباط تنش های اخیر در روابط آمریکا و رژیم اسرائیل با موضوع ایران و تحقیقات آمریکا درباره یک بانک متهم به نقض تحریم های ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبر خنثی شدن توطئه خرابکاری در تأسیسات هسته ای اراک، از جمله مهمترین موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «راشا تودی» در این زمینه می نویسد یک مقام ارشد سازمان انرژی اتمی ایران گفته این کشور به طور موفقیت آمیز نقشه ای را که برای خرابکاری در مخازن آب سنگین مورد استفاده در رآکتورهای هسته ای طراحی شده بود، خنثی کرده است. بر اساس این گزارش، «یک کشور خارجی» مظنون به طراحی و برنامه ریزی عملیات مذکور علیه تأسیسات هسته ای ایران در اراک بوده است.

در مطلبی درباره مذاکرات هسته ای ایران، روزنامه «گالف تودی» اظهارات وزیر خارجه آمریکا را بازتاب داده که از ضرورت اتخاذ «تصمیمات دشوار» از سوی ایران طی هفته های آتی سخن گفته است. به نوشته این روزنامه، جان کری گفته دنیا طی هفته های پیش رو خواهد فهمید که آیا ایران می تواند تصمیمات دشوار مورد نیاز برای مذاکرات هسته ای را اتخاذ کند یا خیر. کری با اشاره به نزدیک بودن زمان ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق نهایی، گفته اعضای گروه 1+5 با احتیاط فراوان در مذاکرات فعالیت خواهند کرد و همه چیز بر پایه مشورت با کارشناسان خواهد بود. وی گفته هر توافقی باید بر پایه حقایق و نیز پایه های علمی باشد.

اما در میانه تنش های شکل گرفته میان آمریکا و رژیم اسرائیل طی روزهای اخیر و موضع گیری های تند مقامات دو طرف علیه یکدیگر، روزنامه «گاردین» با انتشار مطلبی به ریشه یابی دلیل این تنش ها پرداخته و موضوع ایران را به عنوان مهمترین عامل در این زمینه مطرح کرده است. این روزنامه با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی و اسرائیلی همواره از روابط خود با عنوان «روابط ویژه» یاد کرده اند، می نویسد آنچه اکنون این روابط ویژه را در خطر قرار داده، سیاست های رژیم اسرائیل درباره موضوع هسته ای ایران است، نه صرفاً اظهارنظر تند یک مقام آمریکایی علیه نخست وزیر این رژیم. گاردین مواضع رژیم اسرائیل در قبال ایران را در تضاد با منافع آمریکا دانسته و همین امر را مهمترین علت تنش در روابط تل آویو- واشنگتن معرفی می کند.

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» از احتمال جریمه دوباره یک بانک انگلیسی از سوی آمریکا به واسطه انجام تبادلات مالی با ایران و نقض تحریم های ایران خبر داده است. به نوشته این سایت، بازرسان وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را درباره بانک «استاندارد چارترد» آغاز کرده اند تا مشخص کنند آیا این بانک که پیش از این نیز در سال 2012 متهم و جریمه شده بود، اقدامات دیگری را در راستای نقض تحریم های ایران انجام داده است یا خیر. این بانک در سال 2012 ناچار شد به اتهام پنهان کردن هویت مشتریان ایرانی خود، مبلغ 340 میلیون دلار به اداره خدمات مالی نیویورک بپردازد.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------