آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

اوباما برای جلوگیری از توافق تحت فشار است



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - اوباما برای جلوگیری از توافق تحت فشار است

فشارهای خارجی گسترده ای بر آمریکا برای جلوگیری از حصول توافق جامع با ایران اعمال می شود و اوباما با این اقدامات مقابله می کند.

ایگور نیکلایف تحلیلگر روسی مسایل خاورمیانه در مقاله ای اعلام کرد: فشارهای خارجی گسترده ای بر آمریکا برای جلوگیری از حصول توافق جامع با ایران اعمال می شود و اوباما با این اقدامات مقابله می کند.

به گزارش ایرنا، نیکلایف روز یکشنبه در مقاله ای در تارنمای روسی 'ایران رو' یادآوری کرد: مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 روز دوشنبه در وین به پایان می رسد و مطابق برنامه مذاکرات در این روز باید توافق جامع برای حل مسایل هسته ای ایران حاصل شود.

تحلیل گر روس معتقد است که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تلاش های گسترده ای را برای جلوگیری از حصول این توافق بسیار مهم به عمل آورده اند.

وی در مقاله خود نوشت: ریاض و تل آویو برای پیشگیری از امضای توافقنامه هسته ای ایران دولت اوباما را تحت فشار قرار داده اند و رییس جمهوری آمریکا به رغم این فشارها علاقمندی خود را برای حصول توافق با ایران برای چندمین بار اعلام کرده است.

تحلیل گر روس معتقد است که شرکت کنندگان در مذاکرات وین هم از این فشارها و کارشکنی های در سطح بین المللی آگاه هستند و برخی اعضای هیات های شرکت کننده در مذاکرات با ایران به احتمال ضعیف حصول توافق با این کشور اشاره می کنند.

وی افزود: مقامهای ایرانی شرکت کننده در مذاکرات با گروه 1+5 به سرپرستی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به رغم موانع و مشکلات به وجود آمده در مذاکرات با انرژی و نیروی بالا تمام تلاش خود را برای نزدیک شدن به توافق در مورد مسایل هسته ای انجام دادند.

نیکلایف معتقد است که عربستان سعودی و رژیم اشغالگر قدس به این دلیل با حصول توافق در مورد مساله هسته ای ایران مخالفت می کنند زیرا از افزایش توانمندی های این کشور به شدت هراسانند.

تحلیل گر روس در مقاله خود نوشت: ریاض و تل آویو شاهد هستند که ایران تحت تحریم ها به قدرت منطقه ای تبدیل شده است و در صورت لغو تحریم ها، توانمندی های این کشور به مراتب افزایش می یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج یک هفته مذاکره در وین و حصول یا عدم حصول توافق جامع در مورد مساله هسته ای ایران ، نشان خواهد که اوباما در برابر فشارهای خارجی تسلیم شده یا بر آن پیروز شده است.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------