آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

علت عدم دستیابی به نتیجه نهایی در مذاکرات هسته‌ای



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5

 

اخبار سیاست خارجی - عامل عدم حصول نتیجه در مذاکرات آمریکا بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتظار افکار عمومی و نمایندگان مجلس از روسیه و چین این است که در مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 از تمام ظرفیت خود استفاده کنند.

به گزارش خانه ملت، علاءالدین بروجردی در حاشیه نشست علنی امروز (شنبه 8 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: من فکر می‌کنم عدم حصول نتیجه نهایی در مذاکرات نشانه‌ای از ایستادگی تیم مذاکره‌کننده و همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران بوده که این قابل تقدیر است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، درباره علت عدم دستیابی به نتیجه نهایی در مذاکرات هسته‌ای گفت: عامل اساسی عدم حصول نتیجه در 3 آذر، زیاده‌خواهی آمریکا بود. آمریکایی‌ها در مذاکرات مسقط بسیار بد و در مذاکرات وین نیز بد عمل کردند، حتما برای رسیدن به نتیجه نهایی آمریکا باید گام‌هایی در جهت دور شدن از زیاده‌خواهی‌های غیرمنطقی خود بردارد که مشخص است با فشار صهیونیست‌ها و برخی کشورهای منطقه، این مواضع آمریکایی‌ها بیشتر شکل گرفته،‌ بنابراین با توجه به فرصت 7 ماهه باید تیم مذاکره‌کننده کشورمان این زمان را هر چه بیشتر کوتاه کند و ضرورت ندارد از تمامی زمان 7 ماهه استفاده شود.

وی افزود: حداقل زمان ممکن براساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی این است که بتوان به نتیجه مطلوب دست یافت.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: نظرات جمهوری اسلامی ایران در برخی بندها با نظرات گروه 1+5 بسیار نزدیک است و من فکر می کنم این موضوع می‌تواند گام بلند و مفیدی در جهت حفظ منافع ایران باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، برد با ما است زیرا اولا هیچ تعهدی در این زمینه نداریم که توافق‌نامه ژنو را ادامه دهیم، دوم اینکه به همه دنیا ثابت شد ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست و ایران اهل تفاهم، منطق و استدلال است و اینها در شکل‌گیری افکار عمومی بسیاری از کشورهای جهان، بسیار موثر بوده و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، در هر دو صورت برنده موضوع ما هستیم.

وی درخصوص مواضع روسیه و چین گفت: این کشورها در مجموع 6 کشور در اقلیت هستند بنابراین در تصمیمات جمعی رأی دو کشور در مجموع 6 کشور فائق نیست.

بروجردی افزود: برخلاف خیلی از تحلیل‌های داخلی که عنوان می‌شد نیروگاه بوشهر به نتیجه نمی‌رسد، وضعیت این نیروگاه به نتیجه رسید و هم‌اکنون با روسیه برای ساخت دو نیروگاه جدید قرارداد امضا شده، بنابراین همکاری هسته‌ای ایران و روسیه قابل قبول است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان یادآور شد: افکار عمومی و نمایندگان مجلس از روسیه و چین انتظار دارند که در مذاکرات ایران با 1+5 از ظرفیت خود استفاده کنند. 

اخبار سیاست خارجی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------