آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اکسیوس: اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند

اکسیوس از قول ۵ منبع آگاه امریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند. این منبع در ادامه افزود: حمله دوشنبه…

درخواست یک نماینده کنگره از اوباما برای اقدام نظامی علیه ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - درخواست یک نماینده کنگره از اوباما برای اقدام نظامی علیه ایران

تأیید تاریخ برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 از سوی اتحادیه اروپا، انتظار ایران برای رشد اقتصادی در پی دستیابی به توافق نهایی هسته ای، درخواست یک سیاستمدار تندروی آمریکایی از اوباما برای اقدام نظامی علیه ایران، تأکید ایران بر ضرورت نقش آفرینی سازمان ملل در سوریه و دیدگاه مردم امارات نسبت به برنامه هسته ای ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، تأیید تاریخ برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 از سوی اتحادیه اروپا، مهمترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «تایمز اسرائیل» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد اتحادیه اروپا روز گذشته تأیید کرده که دور جدید مذاکرات هسته ای، روز 17 دسامبر در ژنو، پایتخت سوئیس برگزار خواهد شد. این مذاکرات که برگزاری آن نخست ازسوی ایران اعلام شد، در سطح مدیران سیاسی برگزار می شود. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده این مذاکرات که مدت زمان یک روز برای برگزاری آن پیش بینی شده، با هدف ادامه تلاش ها جهت دستیابی به توافق نهایی در موضوع هسته ای انجام می شود.

در مطلبی مرتبط با همین موضوع، روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار گزارشی تحلیلی، از انتظار ایرانیان برای دستیابی به توافق نهایی و هموار شدن راه رشد اقتصادی کشور از طریق برقراری پیوندهای خارجی سخن گفته است. این روزنامه اشاره می کند که در جو خوشبینی به وجود آمده برای حصول توافق میان ایران و گروه 1+5، مدیران اجرایی صنایع مهم ایران، شامل نفت و گاز، حمل و نقل و فرش، خود را برای روزهای پس از توافق آماده می کنند. در همین راستا، دیدار با نمایندگان شرکت های تجاری خارجی و برگزاری کنفرانس هایی با موضوع تجارت در تهران، اکنون به یک امر متداول تبدیل شده است.

اما در این میان، یک سیاستمدار تندروی آمریکایی اظهاراتی را درباره ضرورت اقدام نظامی آمریکا علیه ایران بیان کرده که در شماری از مطبوعات و رسانه ها بازتاب یافته است. به نوشته روزنامه «هافینگتون پست»، میشله بوچانان، نماینده ایالت مینه سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا در جریان جشن تعطیلات کریسمس در کاخ سفید، از اوباما خواسته به ایران حمله نظامی کند. وی در این مراسم به اوباما گفته وی باید از طریق اقدام نظامی، نسبت به از بین بردن تأسیسات هسته ای ایران اقدام کند، زیرا در غیر این صورت، مسیر تاریخ جهان تغییر خواهد کرد. به گفته بوچانان، اوباما در پاسخ به وی لبخندی زده و گفته: «خوب میشله، این موضوع اینقدرها هم ساده نیست»!

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ترند» اظهارات معاون وزیر خارجه ایران را بازتاب داده که از ضرورت نقش آفرینی سازمان ملل در حل و فصل بحران سوریه سخن گفته است. به نوشته این خبرگزاری، حسین امیرعبداللهیان، معاون امور عرب و آفریقای وزارت خارجه ایران، ضمن تأکید بر ضرورت اتخاذ رویکردی واقع گرایانه در موضوع سوریه، گفته سازمان ملل باید در راستای حل و فصل بحران در این کشور اقدام کند. وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش های نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، از آمادگی ایران جهت حمایت از طرح این سازمان برای توقف درگیری ها در شهر حلب خبر داده است.

در نهایت، روزنامه «نشنال» امارات اقدام به انتشار نتایج تحقیقی کرده که درباره دیدگاه مردم کشور امارات نسبت به ایران انجام گرفته است. به نوشته این روزنامه، نتایج تحقیقی که به تازگی در کشور امارات انجام گرفته، برای کارشناسان جالب و غیرمنتظره بوده؛ به ویژه مواردی که به موضوع هسته ای ایران مربوط می شود. در این راستا، در حالی که در سال 2012، حدود 78 درصد از جمعیت عرب های امارات معتقد بودند که ایران قصد دارد نسبت به ساخت سلاح هسته ای اقدام کند، این رقم در سال جاری به 53 درصد کاهش یافته است. نشنال در ادامه دیدگاه کارشناسان مختلف درباره دلایل این موضوع را مورد اشاره قرار داده است. 
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------