آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی: ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد. سایت رسمی امور وزارت…

تحریف سخنان علی اکبر صالحی توسط خبرگزاری رسمی ترکیه



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,هکرهای ایرانی

 

اخبار سیاست خارجی - تحریف سخنان علی اکبر صالحی توسط خبرگزاری رسمی ترکیه

ادعای انجام حملات سایبری از سوی هکرهای ایرانی علیه زیرساخت ها و شرکت های کشور ترکیه، تحریف سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از سوی خبرگزاری رسمی ترکیه، برنامه رئیس مجلس عراق برای سفر به تهران و تصمیم ایران و پاکستان برای ارتقای امنیت در مرزهای مشترک، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه ادعاهای منتشره درباره انجام حملات سایبری از سوی هکرهای ایرانی علیه کشورهای مختلف، این بار روزنامه «تودی زمان» مدعی انجام چنین حملاتی علیه ترکیه شده است. این روزنامه می نویسد از سال 2012 تاکنون، هکرهای ایرانی حملاتی را علیه زیرساخت های دولتی و همچنین موسسات و شرکت های مختلف در 16 کشور جهان، از جمله ترکیه انجام داده اند. بنا بر ادعای این روزنامه، بر اساس گزارش شرکت های امنیتی سایبری، هکرهای مذکور که از نقاط مختلف جهان این حملات را انجام داده اند، ترکیبی از روش های هک موجود و همچنین برخی روش های جدید مخصوص به خود را به کار برده اند.

در همین حال، خبرگزاری رسمی ترکیه، «آناتولی»، اقدام به انتشار مطلبی درباره موضوع هسته ای ایران کرده که در آن، سخنان اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را تحریف کرده است. این روزنامه مدعی شده علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته ایران در طول مذاکرات هسته ای با گروه 5+1 اقدام به غنی سازی اورانیوم نخواهد کرد! این در حالی است که خود این خبرگزاری در مطلب خود نقل قولی مستقیم از صالحی را منتشر کرده که گفته: «تا زمانی که مذاکرات در جریان است، ما قصد نداریم 9 هزار سانتریفیوژ خود را وارد چرخه کنیم». بر این اساس، در حالی که اشاره صالحی به سانتریفیوژهایی بوده که هنوز وارد مدار نشده اند، آناتولی آن را به معنای توقف فعالیت های هسته ای ایران گرفته است.

اما بخشی از دیگر مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به روابط منطقه ای جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد. در این زمینه، سایت خبری «عراقی نیوز» از برنامه رئیس مجلس عراق برای سفر به ایران خبر داده است. این سایت می نویسد حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین المللی مجلس شورای اسلامی گفته سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق سه شنبه آینده برای گفت و گو با مقامات ایرانی به تهران سفر خواهد کرد. به گفته وی، در این سفر که به دعوت علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی انجام می شود، جبوری مدت سه روز در ایران حضور خواهد داشت.

در نهایت، در خبری مربوط به همسایه شرقی، روزنامه «پاکستان تودی» از تصمیم ایران و پاکستان برای ارتقای امنیت در مرزهای مشترک خبر داده است. این روزنامه می نویسد علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته اخیراً توافقنامه هایی به امضای مقامات ارشد ایرانی و پاکستانی رسیده که بر اساس آن، در آینده نزدیک امنیت در مرزهای مشترک دو کشور به شکل قابل توجهی تقویت خواهد شد. این روزنامه اشاره می کند که در ماه اکتبر نیز اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران از تکمیل روند کنترل مرزها در سال 2015 سخن گفته بود که با هدف جلوگیری از نفوذ تروریست ها و قاچاقچیان مواد مخدر انجام می گیرد.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------