آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

عملیات سری سیا علیه برنامه هسته ای ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - عملیات سری سیا علیه برنامه هسته ای ایران

کتاب «وضعیت جنگی» نوشته «جیمز رایزن» خبرنگار نیویورک تایمز در برگیرنده شکست سازمان سیا برای اخلال در برنامه اتمی ایران به گونه ای مستند است که واکنش دستگاه قضایی آمریکا را هم برانگیخته است. این درحالی است که ادعاهای این نویسنده، کاملا تخیلی است.

به گزارش ایرنا  "جیمز رایزن" در کتاب خود به نقل از یک منبع ارشد جاسوسی در آمریکا که به اطلاعات فوق سری این عملیات دست داشته، نوشته است: سازمان سیا در صدد بود با اجیر کردن یک متخصص هسته ای روس برای انتقال اطلاعات گمراه کننده و دارای مشکل در زمینه ساخت سلاح هسته ای به ایران، نقشه های خود را عملی کند.

در ادامه اطلاعات مربوط به شکست این عملیات ضد ایرانی سیا آمده است: یک آمریکایی که برای انتقال این نقشه ها به تهران اجیر شده بود، ایرانی ها را از موضوع آگاه می کند و این ترفند آمریکا نقش برآب می شود.
 
اکنون انتشار این اطلاعات سبب شده تا یک قاضی فدرال آمریکا نویسنده کتاب «وضعیت جنگی» را به دادگاه احضار کند تا در مورد درز کردن موضوع شکست عملیات سیا برای انتقال اطلاعات مخدوش هسته ای به ایران پاسخ دهد.

همزمان بازپرسان این پرونده گفته اند که به نظر می رسد رایزن حاضر به افشای هویت منبع خود نیست.

بازپرسان بدون اعلام زمان برنامه ریزی و اجرای نقشه ناموفق سیا، اعلام کرده اند که به نظر می رسد رایزن قصد ندارد در مورد افشای هویت منبع دریافت اطلاعات خود که بیانگر مستند شکست رسواکننده آمریکا علیه ایران است، کوتاه بیاید.
 
بنا بر این گزارش، یک مقام دادگاه اعلام کرده، از نویسنده کتاب پرسش خواهد شد که آیا خبرنگار نیویورک تایمز با فرد ارائه کننده این اطلاعات که در کتاب «وضعیت جنگی» منتشر شده، قرارداد عدم  افشا امضا کرده است که در صورت وجود چنین قراردادی ملزم به افشای منبع خود نخواهد بود.

وکیل رایزن نیز گفته اگر احضاریه ای برای موکلش صادر شود، در دادگاه حاضر خواهد شد.
 
پیش تر نیز بارها سازمان سیا در صدد اجرای چندین عملیات جاسوسی میدانی و سایبری از فعالیت های صلح آمیز ایران بود که انتقال ویروس استاکس نت از مهمترین موارد به شمار می رود.

براساس راهبرد تعریف شده، این ویروس می توانست امکان دستیابی به اطلاعات فنی و کاربردی و همچنین آلوده کردن عرصه های فنی هدف با اطلاعات غیر واقعی را فراهم کند که با کنترل و نظارت دقیق مسئولان امر، این عملیات ناکام ماند.

 * محاکمه و خبرسازی؛ عملیاتی برای متهم کردن ایران

نه تنها در نمایشی بودن این محاکمه جای تردیدی وجود ندارد، بلکه حتی افشاگری جیمز رایزن نیز، یک داستان تخیلی است که با خبرسازی ها و تبلیغات اخیر، تبدیل به مطلبی فراگیر خواهد شد. این نویسنده امریکایی به گونه ای از اجیر کردن متخصصان برای ارائه اطلاعات غلط درباره "ساخت سلاح هسته ای" داستان سرایی کرده که گویی تلاش ایران برای ساخت بمب اتمی یک واقعیت بدیهی است و ایران، درست مثل کاپیتان لیچ در کارتون گالیور دربه در به دنبال نقشه بمب است.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------