آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

دفاع اوباما از سیاست «تحریم و مذاکره» در قبال ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تحریم های ایران

 

اخبار سیاست خارجی - دفاع اوباما از سیاست «تحریم و مذاکره» در قبال ایران

اظهارات رئیس مجلس ایران در دیدار با همتای سوری خود و دیدگاه وی درباره ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش، دیدگاه ایران درباره عادی سازی روابط آمریکا و کوبا، تأکید اوباما بر صحیح بودن رویکرد سیاست خارجی خود در قبال ایران و استفاده عربستان سعودی از سلاح نفت علیه ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اخبار و گزارش های مربوط به سفر منطقه ای رئیس مجلس شورای اسلامی، از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. در این زمینه، خبرگزاری کویت از حمایت ایران از تلاش های موجود برای پایان دادن به درگیری ها در سوریه خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از علی لاریجانی می نویسد ایران به حمایت کامل خود از همه تلاش هایی که بر مبنای دموکراسی و تصمیم مردم، در پی پایان دادن به درگیری ها در سوریه باشد، ادامه می دهد. لاریجانی این سخنان را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سوری خود پس از دیدار و گفت و گو با وی بیان کرده است.

خبرگزاری «ترند»، دیدگاه رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد به عقیده لاریجانی، ائتلاف شکل گرفته به رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش، چیزی جز ظاهرسازی نیست. وی گفته: «مبارزه با گروه های تروریستی تنها از طریق مشارکت و مقاومت ملت ها امکان پذیر است». لاریجانی همچنین اشاره کرده که تحولات اخیر نشان می دهد که هدف اصلی کشورهایی که از تروریست ها حمایت می کنند، چیزی جز به دست گرفتن کنترل منطقه و خارج کردن سوریه از محور مقاومت نیست. وی بار دیگر بر حمایت ایران از تلاش ها برای پایان دادن به درگیری های سوریه از طریق سیاسی تأکید کرده است.

واکنش ایران به برقراری روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا، از جمله دیگر موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «بلومبرگ» ضمن پرداختن به این موضوع به نقل از مرضه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران می نویسد عادی شدن روابط میان آمریکا و کوبا پس از چندین دهه خصومت نشانگر آن است که تحریم ها کارآمد نیست. وی گفته: «سیاست های منزوی کردن و تحریم، به نتیجه نمی رسد». بلومبرگ اشاره می کند که دو کشور آمریکا و کوبا، روز 17 دسامبر و پس از نیم قرن، برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با یکدیگر را به طور رسمی اعلام کردند.

این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه ای بار دیگر از سیاست های خود در قبال ایران، از جمله تحریم های وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده است. به نوشته «لس آنجلس تایمز»، اوباما ضمن دفاع از اقدامات خود در عرصه سیاست خارجی، گفته عادی سازی روابط با کوبا سبب ارتقای نفوذ آمریکا در این کشور خواهد شد و اظهار داشته راهبردهای دیپلماتیکش برای مهار ایران و روسیه نیز موثر بوده است. رئیس جمهور آمریکا در موضوع ایران گفته تحریم های بین المللی وضع شده علیه این کشور در کنار انجام مذاکرات دیپلماتیک، سبب کند شدن روند پیشرفت برنامه هسته ای ایران شده است.

در نهایت، در ادامه مطالب منتشره درباره جنگ نفتی عربستان سعودی علیه ایران، امروز روزنامه «حریت» تحلیلی را در این زمینه منتشر کرده است. این روزنامه می نویسد عربستان سعودی یک بار دیگر اقدامی مشابه آنچه در جریان تحریم نفتی سال 1973 انجام داده بود را در دستور کار قرار داده و در حال استفاده از «سلاح نفت» علیه رقبای خویش است. به عقیده حریت، عربستان سعودی قصد دارد با پایین نگه داشتن قیمت های نفت، از یک سو به آمریکا ضربه زده و توسعه میدان های نفتی جدید در این کشور را با چالش مواجه سازد و از سوی دیگر، به واسطه حمایت ایران و روسیه از دولت بشار اسد در سوریه، از این دو کشور انتقام بگیرد.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------