آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: ایران برای توسعه بیشتر روابط با چین در تمام زمینه‌ها آمادگی دارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,محمد جواد ظریف

 

اخبار سیاست خارجی - ظریف: ایران برای توسعه بیشتر روابط با چین در تمام زمینه‌ها آمادگی دارد

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت روابط استراتژیک و راهبردی تهران و پکن گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد زمینه لازم برای توسعه بیشتر روابط دو کشور در تمام زمینه ها را فراهم آورد.

به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در دیدار «ژانگ مین» معاون وزیر امورخارجه چین، با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین افزود: روسای جمهور دو کشور در ملاقات با یکدیگر در شانگهای، زمینه توسعه هر چه بیشتر روابط را ترسیم کردند و لازم است بخش های ذیربط در دو کشور در زمینه اجرایی شدن توافقات دو رییس جمهوری گامهای مناسب را بردارند.

ظریف همچنین در این دیدار از نقش مثبت طرف چینی در گفت وگوهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه کشورهای 1+5 تشکر کرد.

وی با اشاره به موضوع مقابله با تروریسم و افراط گرایی گفت: ما نگرانی های مشترکی با چین در این زمینه داریم و تلاش می کنیم با همکاری نزدیک جلوی اقدامات تروریستی را سد کنیم.

وزیر امورخارجه عدم وجود مشکل سیاسی در روابط فیمابین و وجود نگرانی های مشترک بین دو کشور را از ویژگی های برجسته روابط دوجانبه عنوان کرد و گفت: این ویژگی ها زمینه را برای همکاری بیشتر بین دو کشور فراهم کرده است.

«ژانگ مین» معاون وزیر امور خارجه چین نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام وزیر امورخارجه چین گفت: روابط چین و ایران در تمام زمینه ها رو به افزایش است و ما بر این باور هستیم که روابط دو کشور راهبردی است.

وی ادامه داد: دیدارهای مقامات بلند پایه دو کشور طی یکسال گذشته بی سابقه بوده و در ماههای آتی نیز سفر متقابل مقامات چین به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار دارد.

این مقام چینی با اشاره به اهمیت احیای جاده ابریشم و وجود ایده های مهم برای احیای این جاده گفت: خوشبختانه این ایده ها مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

معاون وزیر امور خارجه چین، از همکاری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد و گفت: ما نباید اجازه دهیم تروریست ها در عراق و سوریه پیشرفت کنند، زیرا بعد از خروج از این کشورها دست به عملیات تروریستی در سایر کشورها خواهند زد.

معاون وزیر خارجه چین در رابطه با موضوع هسته ای گفت: چین همواره علاقه مند بوده که این مشکل هر چه زودتر حل شود و از توافق جامع هسته ای که منجر به رفع نگرانی های طرفین شود استقبال می کند.

ژانگ مین در ادامه، اقتصاد دو کشور را مکمل یکدیگر دانست و بر افزایش همکاری های اقتصادی تاکید کرد و گفت: چین برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران اهمیت بالایی قائل است.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------