آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۹ شخصیت ایرانی



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۹ شخصیت ایرانی

دولت آمریکا روز سه‌شنبه بر خلاف روح توافق‌نامه موقت ژنو، تحریم‌هایی علیه 9 شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی با ادعای تلاش آنها برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اعمال کرد.

به گزارش «ایرنا» به نقل از «رویترز»، آمریکا این افراد را همچنین به حمایت از نقض حقوق بشر در ایران متهم کرده است. مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند، این اقدام بخشی از تلاش‌ها برای اجرای تحریم‌های موجود همزمان با مذاکرات هسته‌ای با ایران است.

«دیوید کوهن» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «هرچند ما از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با موضوع هسته‌ای در حین مذاکرات حمایت نمی‌کنیم، اما در گفتار و عمل تصریح کرده‌ایم که به اجرای تحریم‌های موجود ادامه خواهیم داد.»

بر اساس این بیانیه، تحریم‌های جدید شامل یک مقام ایرانی بانک آسیا، چهار شهروند ایرانی مقیم خارج، یک تبعه افغان و یک شرکت مستقر در دبی به دلیل نقش آنها در کمک به دولت ایران برای دستیابی به دلار و دو شرکت نرم‌افزاری ایرانی است.

در همین حال، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا روز شنبه هفته جاری در جریان سفر به فلسطین اشغالی و هنگام شرکت در یک کنفرانس خبری با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که مجلس سنای آمریکا که اکنون تحت کنترل جمهوری‌خواهان است دور جديدي از تحریم علیه ایران را در ماه ژانویه به رای خواهد گذاشت.

او افزود: «علاوه بر این، هر توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران پیش از برداشته شدن تحریم‌ها باید به تصویب کنگره آمریکا برسد.» این در شرايطي است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که به بهبود مناسبات با تهران و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای خوش‌بین است. از سوی دیگر، «محمدجواد ظریف» رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، بارها، این‌گونه تحریم‌ها را مغایر با روح توافق‌نامه ژنو دانسته و هشدار داده است که این‌گونه اقدامات راه رسیدن به توافق نهایی را پیچیده‌تر می‌کند. ظریف در عین حال تاکید کرده که ایران تعهد دارد مذاکرات به سرانجام برسد.

همزمان سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست خبری دیروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه اشخاص حقیقی و حقوقی افزود: «در شرایطی که مذاکرات بین ایران و 1+5 در جریان است، چنین حرکتی نقض صریح اصل حسن نیت بوده و اراده آمریکا برای حل مسائل را زیر سوال می‌برد.»

افخم تاکید کرد: از نظر ما این تصمیم دولت آمریکا واجد هیچ‌گونه تاثیر عملی در مراودات تجاری ایران با سایر کشورهای جهان و شرکت‌های خارجی نیست. او با بیان اینکه این اقدام ماهیت کاملا سیاسی و تبلیغاتی دارد، تاکید کرد: «ما معتقدیم این اقدام با توجه به شرایط سیاسی داخلی آمریکا اتخاذ شده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: «این‌گونه اقدامات هیچ‌گونه تاثیری بر اراده دولت ایران در قبال اجرای وظایف حاکمیتی خود در برابر ملت ایران ندارد و ما به تلاش‌های خود برای تامین و تهیه تمام نیازهای صنعتی و تجاری کشور با بهره‌گیری از تمامی روش‌ها و امکانات ادامه خواهیم داد.» افخم تاکید کرد: «ما خود را ملزم به رعایت تحریم‌های غیرعادلانه‌ای که علیه منافع قانونی و مشروع ملت ایران وضع شده است، نمی‌دانیم.» 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------