آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بازتاب امضای توافقنامه نظامی میان ایران و عراق



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - بازتاب امضای توافقنامه نظامی میان ایران و عراق

ارزیابی روزنامه انگلیسی از پیامدهای توافق یا عدم توافق ایران و 1+5 در موضوع هسته ای، تعیین تاریخ برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای ایران، بازتاب امضای توافق همکاری نظامی میان ایران و عراق و اظهارات وزیر اقتصاد ترکیه درباره روابط تجاری این کشور با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «گاردین» در مطلبی به بررسی موضوع مذاکرات هسته ای ایران پرداخته و دستیابی به توافق هسته ای را به معنای بی ثباتی کمتر در جهان دانسته است. این روزنامه می نویسد هیچ دستاورد دیپلماتیکی در سال 2015، بزرگتر از دستیابی به توافق جامع با ایران نخواهد بود. به عقیده گاردین، در صورت حصول چنین توافقی، موضوع بهبود روابط آمریکا با کوبا به عنوان یک اتفاق مهم دیپلماتیک عملاً به حاشیه رانده خوانده شد. گاردین در ادامه مطلب خود به بیان روندی از مذاکرات هسته ای پرداخته و در عین حال، هشدار می دهد که ناکامی طرفین در دستیابی به توافق، می تواند موجی از اشاعه هسته ای را در جهان به راه بیندازد.

در مطلبی دیگر در موضوع هسته ای، سایت خبری «آذری پرس» موضوع تعیین تاریخ دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 را مورد توجه قرار داده است. این سایت اشاره می کند که قرار است ایران و کشورهای عضو گروه 1+5، مذاکرات خود را در موضوع هسته ای، در تاریخ 15 ژوئن در ژنو از سر بگیرند و این در حالی است که به گفته وزیر خارجه ایران، شکاف های مهمی هنوز میان طرفین باقی است. در این مطلب اشاره شده که به گفته محمد جواد ظریف، ایران در موضع خود استوار بوده و خواستار برداشته شده همه تحریم ها به صورت یکجا است. وی همچنین گفته ایران تنها با پیشنهادهای منطقی طرف مقابل همراه خواهد شد.

موضوع امضای توافقنامه نظامی میان ایران و عراق، از جمله دیگر موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «گالف نیوز» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد بر اساس یک توافق میان ایران و عراق، ایران قصد دارد به بازسازی ارتش عراق کمک کند. قراردادی که حمایت نظامی ایران از همسایه خود را که تحت تهاجم داعش قرار دارد، تکمیل خواهد کرد. این روزنامه اشاره می کند که جزئیاتی از این قرارداد منتشر نشده، اما رسانه های دولتی دو طرف اعلام کرده اند که دو کشور بر سر ادامه همکاری در حوزه دفاعی از طریق تشکیل ارتشی برای دفاع از تمامیات سرزمینی عراق به توافق رسیده اند.

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه از احتمال توافق تهران و آنکارا بر سر انجام تبادلات مالی با استفاده از پول های ملی خود خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از وزیر اقتصاد ترکیه می نویسد ایران و ترکیه باید تجارت میان خود را با استفاده از ارزهای محلی انجام دهند تا ضمن از میان بردن موانع اقتصادی، جلوی بروز مشکل در نقل و انتقالات بانکی را نیز بگیرند. آناتولی اشاره می کند که تجارت میان ایران و ترکیه که در سال 2012 به 22 میلیارد دلار رسیده بود، اکنون در روندی کاهشی قرار دارد؛ اما توافقنامه تجاری که به تازگی میان دو کشور به امضا رسیده می تواند این روند را اصلاح کند. 

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------