آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

در هیچ جای تهران، احساس دشمنی نسبت به یک آمریکایی احساس نکردم / مقامات دولتی می گفتند، پنجره توافق با ایران همیشه باز نمی ماند



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و آمریکا

 

اخبار سیاست خارجی - روایت نماینده سابق کنگره از سفر به ایران:
در هیچ جای تهران، احساس دشمنی نسبت به یک آمریکایی احساس نکردم / مقامات دولتی می گفتند، پنجره توافق با ایران همیشه باز نمی ماند / مخالفان ایران می گویند، اوباما اسرائیل را فروخته است

اسلتری ماه گذشته به منظور شرکت در کنفرانس «جهان علیه خشونت و افراطی گری» به تهران سفر کرده بود که با سخنرانی حسن روحانی کار خود را آغاز کرده بود

المانیتور نوشت: جیم اسلتری نماینده سابق کنگره یکی از مقامات سابق آمریکاست که ماه گذشته به ایران سفر کرد و پس از دیدار با مقامات ارشد ایرانی با نگاهی مثبت نسبت به توافق هسته ای از تهران به سرزمین خود بازگشت.

به گزارش انتخاب، اسلتری که نماینده کانزاس در کنگره بود گفت: معتقدم که فرصتی تاریخی بوجود امده است. ایران و امریکا می خواهند مسئله و مشکل هسته ای را از طریق مذاکره حل و فصل کنند، بنابراین از نگاه من توافق قابل دستیابی است.

وی افزود: توافق مستلزم امتیازاتی از سوی طرفین است، با این حال امکان پذیر است.  در حقیقت، توافق هسته ای اتفاقی خوب برای آمریکا و ایران است.

اسلتری ماه گذشته به منظور شرکت در کنفرانس «جهان علیه خشونت و افراطی گری» به تهران سفر کرده بود که با سخنرانی حسن روحانی کار خود را آغاز کرده بود.

اسلتری گفت که در ایران با مقامات ارشد این کشور از جمله محمدجواد ظریف و مجید تخت روانچی و محمد نهاوندیان دیدار کرده است.

وی در این رابطه بیان داشت: تمامی آنها می گویند که پنجره ی توافق هسته ای باز است اما این پنجره برای همیشه باز نمی ماند.

نماینده سابق کنگره در مورد مقاماتی که با آنها دیدار کرده، گفت: بسیاری از آنها سرنوشت سیاسی خود را به توافق هسته ای گره زده اند.

وی در ادامه به اتفاقات پیش آمده در سفرش اشاره کرد و اظهار داشت: زمانیکه در تهران بودم، در خیابان ها، بازار و لابی های هتل هیچ دشمنی نسبتی به یک غربی و امریکا احساس نکردم.

اسلتری افزود: چندین نفر از مردم، از من پرسیدند که ایا آمریکایی هستم. نسبت به سفر سال گذشته ام به بغداد، مردم در تهران خیلی رفتار بهتری با من داشتند. در واقع من در ایران خیلی احساس امنیت کردم.

وی در ادامه به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: نیروهایی در داخل آمریکا نمی خواهند شاهد توافق هسته ای باشند. اکنون سرو صداهایی بلند شده و می گویند که اوباما اسرائیل را فروخته است. 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------