آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اوباما با مخالفان مذاکرات در آمریکا تند برخورد می کند تا روحانی نیز بتواند در مقابل مخالفان خود در ایران بایستد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات هسته ای ایران و 5+1

 

موضعگیری صریح اوباما بسیار مهم است، زیرا وی یک روز پیش با رهبری حزب دموکرات آمریکا در بالتیمور دیدار کرد و این مسئله مطرح و بررسی شد و اوباما در قبال افرادی از جمله سناتور رابرت منندز عضو سنای آمریکا که مخالفت می کردند، موضع تندی اتخاذ کرد.

کاملا روشن است که گروهی از اعضای دو حزب می کوشند جلوی ازسرگیری مذاکرات را بگیرند و معتقدند این مذاکرات فایده ای ندارد. بنابراین موضع اوباما پیامی قوی به شمار می رود.

اوباما با مخالفان مذاکرات در آمریکا تند برخورد می کند تا روحانی نیز بتواند در مقابل مخالفان خود در ایران بایستد

المیادین گزارش داد: مخالفت رئیس جمهور آمریکا با تحریم های جدید علیه ایران، پیامی به کنگره درباره عواقب شکست حل سیاسی بود.

به گزارش «انتخاب»، موضعگیری صریح اوباما بسیار مهم است، زیرا وی یک روز پیش با رهبری حزب دموکرات آمریکا در بالتیمور دیدار کرد و این مسئله مطرح و بررسی شد و اوباما در قبال افرادی از جمله سناتور رابرت منندز عضو سنای آمریکا که مخالفت می کردند، موضع تندی اتخاذ کرد. کاملا روشن است که گروهی از اعضای دو حزب می کوشند جلوی ازسرگیری مذاکرات را بگیرند و معتقدند این مذاکرات فایده ای ندارد. بنابراین موضع اوباما پیامی قوی به شمار می رود.

نکته قابل توجه دیگر این است که حضور دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس (در کنفرانس خبری) به اوباما در ارسال چنین پیامی برای کنگره کمک کرد. پیام اوباما به کنگره کاملا روشن و مضمون آن این بود که حمله به مذاکرات را متوقف کنید و در همین حال به آنها هشدار داد که اگر راه حل دیپلماتیک با شکست روبرو شود، احتمال درگیری نظامی وجود خواهد داشت، در نتیجه مسئولیت هرگونه اقدام نظامی بر عهده اعضای کنگره خواهد بود. نکته قابل توجه این که کامرون نیز موضعی مشابه اوباما اتخاذ کرد و حتی با برخی از اعضای سنای آمریکا گفتگو کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: فعلا اقدام نظامی علیه ایران مطرح نیست. اوباما تلاش می کند علائمی صادر کند که به مذاکره کنندگان ایرانی هم تا حدودی کمک کند، زیرا مذاکره کنندگان ایرانی هم برای توجیه ادامه مذاکرات با مشکلاتی روبرو هستند.

بنابراین به نظر می رسد اوباما تلاش می کند نرمشی از خود به نمایش بگذارد و نشان دهد با مخالفان (مذاکرات) در آمریکا با تندی برخورد می کند تا مذاکره کنندگان ایرانی هم بتوانند در برابر مخالفان ادامه مذاکرات بایستند. بدین ترتیب تلاش می شود احتمال شکست حل دیپلماتیک مسئله کاهش یابد و مسئولیت هرگونه شکستی به گردن کنگره خواهد بود.
اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------