آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

انتقامی که اوباما در موضوع ایران از نتانیاهو گرفت!



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تحریم ایران

 

در پی دعوت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نخست وزیر رژیم اسرائیل برای سخنرانی در کنگره، تقابل کنگره و کاخ سفید در موضوع تحریم ایران وارد فاز جدیدی شد. در این میان و در پی انتشار برخی گزارش ها درباره وجود اختلاف نظر میان مقامات ارشد اسرائیلی درباره موضوع تحریم ایران، یک منبع اسرائیلی از انتقامی سخن گفته که اوباما از نتانیاهو گرفته است.

به گزارش «تابناک»، چند تن از مقامات رژیم اسرائیل به رادیو ارتش این رژیم گفته اند گزارش منتشر شده در سایت شبکه خبری «بلومبرگ» مبنی بر وجود اختلاف نظر میان سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، انتقامی بوده که اوباما از نتانیاهو گرفته و دلیل آن، دعوت کنگره آمریکا از نتانیاهو برای ایراد سخنرانی درباره ایران بوده است.

زاچی هنگبی، معاون وزیر خارجه رژیم اسرائیل که از اعضای حزب حاکم این رژیم (لیکود) نیز هست، ضمن بیان مطلب فوق گفته دعوت کنگره از نتانیاهو، تلاشی از سوی جمهوری خواهان برای تحت فشار قرار دادن و برآشفته کردن اوباما بوده است. وی گفته: «تنش های قابل توجهی میان کنگره و دولت وجود دارد و این چیز تازه ای نیست. کنرگه جدید تنها چند هفته پیش انتخاب شد و آمریکا شاهد تغییری در ساختار حاکمه بوده است».

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری خواهان در حال حاضر اکثریت را در کنگره در اختیار دارند، گفته نمایندگان جمهوری خواه از این موضوع خوشحالند و قصد دارند طی دو سال آینده تیغی زیر گلوی اوباما نگه دارند؛ در حالی که اوباما نیز آن ها را نادیده گرفته و تا حدی که بتواند به سیاست های مدنظر خود ادامه می دهد. با این حال، وی مدعی شده رژیم اسرائیل تمایلی برای ورود به این تقابل ندارد.

گفتنی است شب گذشته بلومبرگ با انتشار گزارشی از اختلاف نظر میان موساد و نتانیاهو بر سر موضوع تحریم های ایران خبر داد و نوشت این اختلاف تا حدی شدید بوده که سبب شده موساد مستقیماً به کنگره هشدار دهد که وضع تحریم های جدید علیه ایران در شرایط کنونی، می تواند سبب ناکام ماندن مذاکرات شود. 

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------