آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

چرا اسرائیل از دشمن بزرگ خود عذرخواهی کرد؟



اخبار,اخبار بین الملل ,رژیم اسرائیل

 

"تایمز اسرائیل" معتقد است که مقام‌های اسرائیلی با توجه به افزایش قدرت منطقه‌ای ایران، تصمیم ندارند تا پیش از برگزاری انتخابات پیش‌روی در سرزمین‌های اشغالی دامنه تنش با ایران را افزایش دهند.

روزنامه "تایمز اسرائیل" با انتشار گزارشی تحت عنوان "چرا اسرائیل به‌طور ضمنی از ایران به دلیل حمله در سوریه که به شهادت فرمانده نظامی آن کشور انجامید عذرخواهی کرد؟" اشاره می‌کند که رهبران سیاسی اسرائیلی دل‌نگران امنیت برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی تا پیش از 17 مارس هستند و به همین‌خاطر تصمیم گرفته‌اند تا از شدت تنش با ایران بکاهند.

به گزارش خرداد، این روزنامه اسرائیلی با اشاره به آن‌چه عذرخواهی ضمنی مقام‌های نظامی اسرائیلی از ایران نامیده، ضمن بی‌سابقه‌خواندن این موضوع می‌نویسد: "نفتالی بنت" با انتشار ویدئویی تحت عنوان "عذرخواهی را متوقف" کنید از حمله نظامی نیروهای اسرائیلی در بلندی‌های جولان حمایت کرد.

روزنامه اسرائیلی حایوم نیز از عملیات با افتخار تحت عنوان عملیات "نیروهای ما" یاد کرد. با این حال، زمانی که خبر شهادت یک فرمانده نظامی ایرانی در جریان آن حمله منتشر شد، مقام‌های اسرائیلی سکوت پیشه کردند و در روز سه‌شنبه اسرائیلی‌ها از بزرگترین دشمن خود یعنی ایران عذرخواهی کردند. یک مقام رسمی اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه با خبرگزاری "رویترز" درباره حادثه روی‌داده عذرخواهی کرد و اظهار کرد "قصد این اقدام را نداشته است."

این روزنامه در ادامه ضمن "رقت‌انگیز"‌خواندن تصمیم اخیر مقام‌های نظامی و سیاسی اسرائیلی، عذرخواهی از ایران را نشانه فشار شدید وارده بر رهبران اسرائیلی به‌منظور گسترش دامنه خصومت علیه رژیم اسرائیل پیش و در حین برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی می‌داند.

این روزنامه اسرائیلی در پایان با اشاره به پیش‌روی نیروهای حوثی در یمن اشاره می‌کند که این موضوع باعث تغییر توازن قوا در منطقه به‌نفع ایران می‌شود. "تایمز اسرائیل" معتقد است که مقام‌های اسرائیلی با توجه به افزایش قدرت منطقه‌ای ایران با توجه به رویدادهای در جریان، تصمیم ندارند تا پیش از برگزاری انتخابات پیش‌روی در سرزمین‌های اشغالی دامنه تنش با ایران را افزایش دهند.
اخبار سیاست خارجی - خرداد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------