آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

سناتورهای دموکرات: فعلاً از طرح تشدید تحریم ایران حمایت نمی‌کنیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تحریم های ایران

 

طی هفته های اخیر و در پی آغاز به کار کنگره جدید آمریکا به رهبری جمهوری خواهان، بحث های فراوانی درباره احتمال وضع تحریم های جدید علیه ایران در گرفته است. اما در جدیدترین تحول، مهمترین حامی دموکرات طرح تحریم های ایران در سنا اعلام کرده وی و دیگر هم حزبی هایش تا دو ماه آینده هیچ گونه اقدامی در راستای وضع تحریم های جدید انجام نخواهند داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از «رویترز»، رابرت منندز، سناتور آمریکایی که از جمله طراحان طرح افزایش تحریم ها علیه ایران به شمار می رود، اعلام کرده وی و دیگر سناتورهای دموکرات تا تاریخ 24 مارس از تصویب تحریم های جدید حمایت نخواهند کرد و در آن زمان نیز تنها در صورتی اقدام به این کار می کنند که چارچوب توافق نهایی با ایران حاصل نشده باشد.

وی در جریان یک جلسه استماع در کمیته بانکداری سنا گفته: «من و همکاران دموکراتم نامه ای را برای رئیس جمهور ارسال کرده و به وی اعلام کردیم که از طریح کِرک - منندز (طرح تشدید تحریم ها علیه ایران) تا تاریخ 24 مارس حمایت نخواهیم کرد و پس از آن نیز تنها در صورتی که هیچ چارچوب توافق سیاسی حاصل نشده باشد به حمایت از طرح خواهیم پرداخت».

منندز گفته وی و دیگر دموکرات ها در سنا امیدوارند که راه حلی دیپلماتیک برای موضوع هسته ای ایران یافت شود؛ با این حال، آن ها عمیقاً نسبت به تعهد ایران برای اینکه در ضرب الاجل تعیین شده، با دادن امتیازاتی صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ایش را ثابت کند، بدبین هستند.

گفتنی است طی هفته های اخیر، سناتورهای جمهوری خواه در پی آن بودند که با همراه کردن حداکثر تعداد ممکن از دموکرات ها با خود در موضوع تحریم ها، تعداد آرای مثبت برای طرح مذکور را به عدد 67 برسانند تا به این ترتیب، رئیس جمهور آمریکا قادر نباشد آن را وتو کند. باراک اوباما اخیراً دو بار تهدید کرده که در جریان مذاکرات هسته ای، هرگونه طرحی برای تشدید تحریم ها علیه ایران را وتو خواهد کرد. 

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------