آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سرانجام نماینده ایران در سازمان ملل منصوب شد



اخبار,اخبار سیاسی , نماینده ایران در سازمان ملل

 

بعد از انتصاب حمید ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل، جنجال‌ها‌ی فراوانی شکل گرفت. امریکایی‌ها در یک اقدام که البته در گذشته نیز مسبوق به سابقه بود، به آقای ابوطالبی به جهت اینکه در حادثه تسخیر لانه جاسوسی حضور داشته است، ویزا نداد و وی عملا نتوانست به امریکا برود.

غلامعلی خوشرو به عنوان سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران، نزد سازمان ملل متحد در نیویورک منصوب شد.

به گزارش «تابناک»، پس از انتصاب حمید ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل، جنجال‌ها‌ی فراوانی شکل گرفت. امریکایی‌ها در یک اقدام که البته در گذشته نیز مسبوق به سابقه بود، به آقای ابوطالبی به جهت اینکه در حادثه تسخیر لانه جاسوسی حضور داشته است، ویزا نداد و وی عملا نتوانست به امریکا برود.

از موضوع عدم صدور ویزا تا کنون، نزدیک ‌یک سال گذشت‌ و مهم‌ترین میز دیپلماتیک ایران خالی بود. حال پس از گذشت این همه روز، سرانجام آقای خوشرو، سفیر فعلی ایران در سوئیس به عنوان سفیر ایران نزد سازمان ملل منصوب شد.

سوابق نماینده جدید ایران در سازمان ملل
غلامعلی خوشرو، تحصیل کرده آمریکاست و مدرک دکترایش را در رشته جامعه‌‌شناسی دریافت کرده است. او پس از بازگشت به ایران و در سال‌های میانی دهه ۶۰، ‌رئیس دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه ‌می‌‌شود و پس از آن، به عنوان سفیر ایران در نیویورک منصوب ‌و راهی ایالات متحده می‌‌شود.

وی با معرفی خرازی به ‌سمت وزیر امور خارجه‌ به تهران باز‌می‌گردد و به ‌معاونت امور بین‌الملل وزارت خارجه مشغول خدمت می‌شود.

خوشرو بلافاصله پس از روی کار آمدن دولت قبل، خود را زود‌تر از موعد بازنشسته می‌کند. وی ‌تازگی به عنوان سفیر جدید ایران در سوئیس و جانشین علیرضا سالاری شریف‌آبادی منصوب شده بود.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------