آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

مرد روحانی در نیویورک کیست؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی , سفیر ایران در سوئیس

 

خوشرو سفیر ایران در سوئیس نیز که به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل معرفی شده است، یک دیپلمات با تجربه و عضو سابق گروه مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات برسر برنامه هسته ای بحث برانگیز این کشور بوده است.

نیویورک تایمز نوشت: ایران دیپلمات دیگری را برای نمایندگی این کشور در سازمان ملل معرفی کرد.

به گزارش تیک، پس از گذشت نه ماه از مخالفت دولت اوباما با نامزدی حمید ابوطالبی دیپلمات با تجربه به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل، وزارت خارجه این کشور از انتصاب غلامعلی خوشرو به این سمت خبر داد.

واشنگتن صراحتا گفته بودکه هرگز برای ابوطالبی روادید صادر نخواهد کرد.

گرچه ایران شدیدا به سازمان ملل اعتراض کرد- و روز چهارشنبه بر شکایت خود مجددا تاکید کرد- وزارت خارجه این کشور تلویحا اذعان کرد که مشخص شدن نماینده این کشور در سازمان ملل مهمتر از ادامه این بن بست است.

خوشرو سفیر ایران در سوئیس نیز که به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل معرفی شده است، یک دیپلمات با تجربه و عضو سابق گروه مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات برسر برنامه هسته ای بحث برانگیز این کشور بوده است.

هنوز هیچ خبری درباره زمان صدور روادید برای خوشرو در سمت جدیدش اعلام نشده است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت که در جریان اخبار مربوط به انتصاب خوشرو قرار دارد و به همه درخواستهای مربوط به صدور روادید تک تک مطابق الزامات قانون آمریکا رسیدگی می شود.

در گزارشهای رسانه های ایران درباره انتصاب خوشرو از وی به عنوان یک جامعه شناس نام برده شده است که در دانشگاه تهران و مدرسه عالی پژوهشهای اجتماعی نیویورک تحصیل کرده بود.

کارشناسان مسائل ایران در سازمان ملل او را فردی توصیف کردند که همکاری نزدیکی با حسن روحانی رئیس جمهور و محمد جواد ظریف وزیر خارجه دارد.

علیرضا نادر کارشناس مسائل ایران در دفتر شرکت مشورتی رند در واشنگتن گفت: می توان انتظار داشت وی وظایف خاصی را از قبیل جلب حمایت از موضع ایران در خصوص برنامه هسته ای آن عهده دار شود، چون ایران فاقد سفارتخانه در آمریکا است.

اما وی گفت، با توجه به بی اعتمادی محافظه کاران ایران به ظریف به عنوان یک دیپلمات تحصیل کرده آمریکا، ممکن است دامنه فعالیت سفیر جدید ایران در سازمان ملل محدود باشد. ظریف به علت آنچه که از نظر محافظه کاران انعطاف پذیری آشکار در قبال غرب قلمداد می شود، مورد انتقاد بوده است.

اخبار سیاست خارجی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------