آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

انتقاد جمهوری‌خواهان از تعویق رأی‌گیری درباره تحریم‌های جدید ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , تحریم های جدید ایران

 

تصویب طرح تحریم های جدید ایران در کمیته بانکداری سنا، انتقاد یک سناتور برجسته جمهوری خواهان از تعویق رأی گیری سنا درباره تحریم های جدید، دیدگاه ایران درباره مذاکرات هسته ای اخیر با سه کشور اروپایی و چشم انداز توسعه تجارت میان ایران و روسیه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، موضوع تصویب طرح تحریم های جدید ایران در کمیته بانکداری سنا، مهمترین موضوع مربوط به ایران است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «دیلی میل» در این زمینه می نویسد طرح اعمال تحریم های جدید علیه ایران در صورت عدم دستیابی به توافق هسته ای، روز گذشته در کمیته بانکداری سنا به تصویب رسید، اما سناتورهای آمریکایی تا تاریخ 24 مارس این طرح را در سنا مطرح نخواهند کرد تا فرصتی برای مشخص شدن این موضوع وجود داشته باشد که مذاکرات هسته ای به توافق منجر خواهد شد یا خیر. این طرح در کمیته مذکور با 18 رأی موافق و 4 رأی مخالف به تصویب رسیده است.

اما در پی توافق سناتورهای دموکرات برای عدم حمایت از طرح تحریم های جدید تا اواخر ماه مارس، یکی از سناتورهای برجسته جمهوری خواه به این موضوع واکنش نشان داده است. به نوشته «جروزالم پست»، مارک کِرک، از طراحان اصلی تحریم ها علیه ایران، از تصمیم همکاران دموکرات خود برای به تعویق انداختن رأی گیری درباره تحریم های جدید انتقاد کرده است. به عقیده کرک، تصمیمی که از سوی دموکرات ها اتخاذ شده، یک تلاش شکست خورده برای عدم تأثیرگذاری بر انتخابات رژیم اسرائیل است. وی گفته تلاش خواهد کرد تا ضمن گفت و گو با همکاران دموکرات خود به آن ها گوشزد کند که نمی توان این طرح را برای همیشه به تعویق انداخت.

کرک در مصاحبه ای با شبکه خبری «بلومبرگ» نیز اظهارات دیگری را در همین زمینه مطرح کرده است. وی در این مصاحبه گفته کنگره دیر یا زود طرح تحریم های جدید علیه ایران را به تصویب خواهد رساند و دولت اوباما نیز نخواهد توانست هیچ کاری برای جلوگیری از آن انجام دهد. به گفته کرک، حتی اگر سنا تصمیم بگیرد که بررسی طرح مذکور را تا اواخر ماه مارس به تعویق بیندازد، به هر حال رهبری حزب جمهوری خواه مصمم به پیشبرد این طرح است و یقیناً آن را به تصویب خواهد رساند. وی گفته مردم آمریکا با رأی دادن به حزب جمهوری خواه در انتخابات سنا نشان دادند این ایده که تلاش برای تحریم ایران متوقف خواهد شد، اعتباری ندارد.

برگزاری مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی در موضوع هسته ای، از جمله دیگر موضوعاتی است که مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» ضمن پرداختن به این موضوع، دیدگاه ایران درباره مذاکرات اخیر در استانبول را بازتاب داده و می نویسد ایران اعلام کرده مذاکرات با آلمان، فرانسه و انگلیس، «دلگرم کننده» بوده، اما برای حل و فصل نهایی موضوع باید کارهای بیشتری انجام گیرد. سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران ضمن بیان این موضوع گفته در بحث از جزئیات، دیدگاه های طرفین با یکدیگر متفاوت بوده، اما در صورت وجود اراده سیاسی برای پایان دادن به موضوع، امکان دسترسی به توافق وجود دارد.

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، خبرگزاری روسی «ایتارتاس» از چشم انداز افزایش چشمگیر حجم تجارت میان ایران و روسیه سخن گفته است. این خبرگزاری به نقل از رجب صفراف، مدیرکل شورای تجاری روسیه- ایران می نویسد در سال جدید میلادی، حجم تجارت می تواند به دو برابر افزایش یافته و به 2 تا 2.5 میلیارد دلار برسد. وی افزوده در حال حاضر، همکاری اقتصادی میان روسیه و ایران در حد صفر است. صفراف اشاره کرده که در سال گذشته، صادرات ایران به روسیه بالغ 260 میلیون دلار بوده و در مقابل، ارزش صادرات روسیه به ایران بین 600 تا 700 میلیون دلار برآورد شده است.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------