آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ادعاهای جدید مقامات ارشد رژیم اسرائیل علیه ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,ادعای وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره ایران

ادعای جدید نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم اسرائیل علیه ایران در موضوعات منطقه ای و هسته ای، ادامه مباحث در آمریکا بر سر موضوع سخنرانی نتانیاهو در کنگره، عدم پذیرش درخواست آمریکا برای همکاری ضدتروریستی منطقه ای از سوی ایران و بازتاب سخنان روحانی درباره درآمدهای غیرنفتی کشور، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، ادعاهای جدید نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره ایران، از جمله موضوعاتی است که به ویژه در مطبوعات این رژیم بازتاب یافته است. به نوشته سایت خبری «آروتز شوا»، بنیامین نتانیاهو و موشه یعالون روز گذشته از واحدهای ارتش رژیم اسرائیل در منطقه جولان بازدید کرده اند. در جریان این بازدید، نتانیاهو مدعی شده از مدتی پیش، ایران قصد داشته در منطقه جولان جبهه جدیدی علیه رژیم اسرائیل بگشاید و آن را به دو جبهه کنونی جنوب لبنان و غزه که در حال حاضر وجود دارند، بیافزاید. وی گفته کشورهای غربی به جای تلاش برای دستیابی به توافق با ایران، باید جلوی آنچه وی گسترش تروریسم از سوی ایران خوانده را بگیرند.

در جریان همین بازدید، یعالون نیز با کنایه از تلاش های دولت آمریکا برای دستیابی به توافق هسته ای سخن گفته است. به نوشته «جروزالم پست»، یعالون ضمن اشاره غیرمستقیم به رئیس جمهور آمریکا گفته «یک نفر» قصد دارد در موضوع هسته ای به توافقی بد با ایران دست پیدا کند. وی افزوده این «یک نفر» فعالیت های تروریستی ایران که در منطقه در حال افزایش است را نادیده می گیرد. وی ضمن تکرار ادعای نتانیاهو درباره تلاش ایران برای گشودن جبهه ای جدید علیه رژیم اسرائیل در جولان گفته: «در این منطقه ایران در حال ایجاد زیرساخت های تروریستی و انجام اقدامات خصمانه است. این ایران است».

این در حالی است که در ایالات متحده، بحث ها بر سر تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره درباره ایران همچنان ادامه دارد. سایت خبری «اگزمینر» در این زمینه می نویسد احتمال دارد ده ها تن از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا تصمیم به عدم حضور در جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره بگیرند. در همین حال، کاخ سفید نیز هنوز وعده ای درباره حضور جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در این جلسه نداده است. با این حال، به عقیده این سایت، دموکرات ها در حال حاضر بر سر دو راهی ادامه روند همیشگی و سنتی حمایت خود از اسرائیل از یک سو و حمایت از باراک اوباما، رئیس جمهور هم حزبی خود گیر افتاده اند.

در میان دیگر مطالب، روزنامه «پاکستان آبزرور» موضوع عدم پذیرش درخواست آمریکا برای همکاری در حوزه مبارزه با تروریسم از سوی ایران را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می نویسد به گفته یک مقام ارشد وزارت خارجه ایران، جمهوری اسلامی ایران درحواست ایالات متحده برای همکاری ضدتروریستی را نپذیرفته است. حسین امیرعبداللهیان، معاون امور عرب و آفریقای وزارت خارجه ایران، دلیل این امر را عدم صداقت آمریکا در موضوع مبارزه با تروریسم دانسته؛ زیرا شماری از این گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا قرار دارند. وی همچنین از حضور نیروهای نظامی خارجی در منطقه انتقاد کرده و آن ها را در حل مسئله تروریسم ناکام دانسته است.

در نهایت، خبرگزاری «ترند» سخنان رئیس جمهور ایران درباره موضوع صادرات غیرنفتی را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد حسن روحانی بر ضرورت یافتن راه های بدیلی برای ارتقای درآمدهای غیرنفتی کشور تأکید کرده است. به گفته وی، برای رسیدن به این هدف، باید سرمایه گذاری بیشتر در حوزه فناوری های جدید و حوزه های مرتبط انجام گیرد. روحانی همچنین گفته دولت مسیر سیاست خارجی را در سال آینده به گونه ای تنظیم می کند که کشور شاهد شرایط بهتری باشد. ترند اشاره می کند در این سخنان که در جریان همایشی در اصفهان برگزار شده، روحانی بر اهمیت سرمایه گذاری در صنعت گردشگری محلی نیز تأکید کرده است. 

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------