آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

بازتاب سخنان روز گذشته رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

بازتاب سخنان روز گذشته رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای و شروط دستیابی به توافق، بازتاب سخنان وزیر خارجه ایران درباره شرایط فعلی گفت‌و‌گوهای هسته‌ای، دیدگاه وزیر خارجه آمریکا درباره احتمال تمدید دوباره مذاکرات و ادامه تلاش‌های نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی ایران و ۱+ ۵ به توافق، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، سخنان دیروز مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای، مهمترین موضوع مربوط به ایران است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات و رسانه‌‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

خبرگزاری «رویترز» در این زمینه می‌نویسد،‌ روز گذشته آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران‌ اعلام کرده، وی و مردم ایران با قاطعیت از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کنند. به عقیده رویترز، این سخنان صریح‌ترین حمایتی است که تاکنون رهبر ایران از مذاکرات هسته‌ای داشته است.

این خبرگزاری به نقل از رهبر انقلاب می‌نویسد: «من موافق ادامه مذاکرات و دستیابی به یک توافق خوب هستم. قطعاً ملت ایران نیز با هر توافقی که شأن و عزتش را حفظ کند، مخالفت نخواهد کرد». در ادامه این مطلب اشاره شده ‌با این حال، از دیدگاه ایشان توافق هسته‌ای باید در یک مرحله انجام گیرد.

خبرگزاری «ترند» نیز سخنان مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، آیت‌الله خامنه‌ای، حمایت خود را از دستیابی به توافق هسته‌ای اعلام نموده، ولی ‌تأیید کرده عدم دستیابی به توافق، بهتر است از دست یافتن به توافقی است که با منافع ملت ایران در تضاد باشد.

در این مطلب اشاره شده که به عقیده رهبر انقلاب، مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران همه تلاش خود را برای خنثی کردن سلاح تحریم‌های دشمن به کار بسته‌اند. ترند به نقل از مقام معظم رهبری می‌نویسد، در صورتی که مذاکره کنندگان در کار خود موفق شوند، بسیار خوب است؛ اما در صورتی که این گونه نشود، ‌راه‌های فراوانی برای خنثی کردن این سلاح وجود دارد.

سخنان روز گذشته وزیر خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ، از جمله دیگر موضوعاتی است که بازتاب گسترده‌ای در عرصه بین‌المللی داشته است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» می‌نویسد با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل تعیین شده برای دستیابی ایران و ۱+ ۵ به توافق هسته‌ای، وزیر خارجه ایران تمایل خود به حصول توافق را اعلام کرده و گفته، در حال حاضر، فرصت لازم برای این امر به وجود آمده و باید از این فرصت استفاده کرد.

این خبرگزاری به نقل از ظریف می‌نویسد: «من بر این باورم که تمدید دوباره مذاکرات به نفع هیچ کس نیست. ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دستیابی به توافق کاملاً محتمل است... من فکر نمی‌کنم با گذشت یک سال دیگر، چیزی تغییر کند».

گفتنی است، همتای آمریکایی کری نیز دیدگاهی کم و بیش مشابه را در سخنان خود ابراز کرده است. به نوشته سایت شبکه خبری «بلومبرگ»، جان کری گفته، ایالات متحده با تمدید ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر برای دستیابی به چهارچوب توافق هسته‌ای ایران موافق نیست، مگر اینکه روند رسیدن به توافق تقریباً به پایان رسیده و خطوط کلی توافق حاصل شده باشد.

به گفته وی، در چنین حالتی می‌توان برای اضافه کردن جزئیات به توافق، زمان بیشتری را اختصاص داد، اما تمدید مذاکرات به منظور ‌تصمیمات بنیادین و اساسی، غیرممکن خواهد بود. کری این سخنان را در جریان یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه «ان بی‌سی» بیان کرده است.

در ‌‌نهایت‌ باید اشاره کرد ‌به موازات این تحولات، تلاش‌های رژیم اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران و ۱+ ۵ به توافق هسته‌ای همچنان ادامه دارد.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، با وجود انتقادهای شدید مطرح ‌به تصمیم نخست وزیر رژیم اسرائیل برای سخنرانی در کنگره آمریکا، روز گذشته، نتانیاهو‌ بار دیگر تأکید کرده هر کاری لازم باشد انجام خواهد داد تا از دستیابی غرب به یک «توافق بد و خطرناک» با ایران جلوگیری کند.

وی افزود: برای هشدار دادن درباره دشمنان رژیم اسرائیل، به هر جایی که لازم باشد سفر خواهد کرد. این در حالی است که طی روزهای اخیر، شمار زیادی از سیاستمداران اسرائیلی نیز با سفر نتانیاهو به آمریکا مخالفت کرده‌اند.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------