آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

پاسخ های ظریف وزیر خارجه ایران به سئوالات حرفه ای مجری کنفرانس مونیخ



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,محمد جواد ظریف

فعالیتها و نشستهای گوناگونی در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ برگزار شد که یکی از مهمترین آنها نشست میان جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف همتای ایرانی او بود . در این نشست به نظر می رسد تفاهمات اندکی صورت گرفت که ظریف به آنها اشاره کرد. جلسه بسیار مهم دیگری که با توجه به موضوع و شخصیتهای شرکت کننده در آن برگزار شد ، جلسه مربوط به منطقه خاور میانه با این عنوان بود که آیا پایان خاور میانه فرا رسیده است .

الجزیره  با اشاره به نشست صبح امروز جان کری و محمد جواد ظریف وزرای خارجه آمریکا و ایران تصریح کرد ظریف در نشستی که با عنوان « آیا پایان خاور میانه فرا رسیده است » به سؤالات متراکم مجری این نشست به ظرافت هر چه تمام پاسخ گفت.

به گزارش تیک، فعالیتها و نشستهای گوناگونی در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ برگزار شد که یکی از مهمترین آنها نشست میان جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف همتای ایرانی او بود . در این نشست به نظر می رسد تفاهمات اندکی صورت گرفت که ظریف به آنها اشاره کرد. جلسه بسیار مهم دیگری که با توجه به موضوع و شخصیتهای شرکت کننده در آن برگزار شد ، جلسه مربوط به منطقه خاور میانه با این عنوان بود که آیا پایان خاور میانه فرا رسیده است .

این جلسه ابتدا با سخنان محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و با هدایت و مدیریت دیوید ایگناتیوس سردبیر روزنامه الشرق الاوسط شروع شد . این جلسه به مثابه جلسه ای پر از چالش بود اما وزیر خارجه ایران موفق شد در نهایت به سؤالهای متراکم پاسخ دهد .

این جلسه در ادامه میزبان لوران فابیوس ، فرانک اشتاینمایر و جان کری وزرای خارجه فرانسه ، آلمان و آمریکا بود . این جلسه نیز جلسه ای طوفانی بود و به مهمترین مسائل منطقه ای و جهانی از جمله بحران اوکراین و بحران سازمان «دولت اسلامی» پرداخت.

این جلسه شاهد جنجال میان یووال اشتاینیتس وزیر اطلاعات اسرائیل و خالد العطیه وزیر خارجه قطر به ویژه در خصوص موضوعات خاور میانه ، نوار غزه و جنبش حماس بود به گونه ای که وزیر اطلاعات اسرائیل قطر را به حمایت از جنبش حماس و نه نوار غزه متهم کرد. وزیر خارجه قطر نیز بدون درنگ به پاسخ مستقیم مبادرت کرد و گفت : ما از آرمان فلسطین و راه حل مسالمت آمیز حمایت می کنیم . اگر اشغالگری نبود مقاومتی وجود نداشت .

در همین حال سخنگوی دولت آلمان نیز از تفاهم میان آنگلا مرکل و رؤسای جمهور فرانسه، روسیه و اوکراین خبر داد که بر اساس آن قرار شد چهارشنبه آینده در مینسک پایتخت بلاروس ، جزئیات طرح صلح فرانسه و آلمان در خصوص اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گیرد .

به نظر می رسد در این هفته شاهد تحولی ریشه ای در بحران اوکراین باشیم .

اخبار سیاست خارجی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------