آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

حضور مقامات ارشد ایران در مذاکرات هسته ای به چه معناست؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

حضور مقامات ارشد ایرانی در مذاکرات هسته ای در ژنو حاکی از جدیت تهران در تلاش برای دستیابی به توافق نهائی است.

به گزارش تیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفته است ، مذاکرات هسته ای به مرحله ای رسیده است که به تصمیم گیری در سطح عالی نیاز دارد. ظریف افزود که تنها راه دستیابی به راه حل مذاکره با ایران براساس توافقنامه ژنو است. قرار است امروز ظریف و کری در ژنو بایکدیگر دیدار کنند.

این شبکه در گزارشی گفت: ژنو سوئیس این روزها شاهد حضور مقامات ارشد کشورهاست. مذاکرات برسر برنامه هسته ای ایران فشرده شده است. به گفته عباس عراقچی مذاکرات جدی و فضای حاکم بر آن مثبت است.

این شبکه افزود: براساس توافق تهران و گروه پنج بعلاوه یک توافقنامه نهائی باید قبل از ژوئن آینده حاصل شود. ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیروز شنبه با یکدیگر دیدار کردند. معاونان وزرای امور خارجه دو کشور نیز با حضور هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز جمعه گذشته بایکدیگر دیدار کردند. اروپا با ایران درباره لزوم دستیابی به راه حلی دراز مدت و فراگیر پیش از رسیدن ماه مارس و بررسی مسائل فنی در فرصت باقی مانده تا ماه ژوئن آینده موافق است.

ظریف و کری امروز یکشنبه درباره آخرین تحولات مربوط به این پرونده گفتگو می کنند. به موازات این تحولات ، آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی درباره برنامه هسته ای ایران منتشر کرده است. مسئولان غربی می گویند در این گزارش با قاطعیت گفته نشده است که برنامه هسته ای تهران اهداف نظامی ندارد.


حازم کلاس خبرنگار این شبکه در تهران نیز در ادامه این گزارش در ارتباط زنده تلویزیونی با این شبکه گفت: مطبوعات و محافل سیاسی ایران تحلیل های بسیاری درخصوص مذاکرات هسته ای دارند.

براساس این تحلیل ها حضور ایران در مذاکرات در این سطح بالا برای نخستین بار که با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون نماینده ویژه رئیس جمهوری برگزار می شود نشانه جدیت طرف ایرانی است. ایران می خواهد حجت را تمام کند و ببیند که آیا امکان دستیابی به توافقنامه نهائی و فراگیر وجود دارد یا خیر. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز گفته است که ایران با هرگونه توافقنامه مبهم مخالف است. ایران به دنبال توافقنامه ای فراگیر و کامل است که شامل همه مسائل اختلافی و تفاصیل در برنامه هسته ای باشد.

 

ایران در تلاش است مذاکرات را تسریع کند و از ابتکارعمل هایی برای این اهدف استفاده می کند و حضور افراد در رده های بالا در مذاکرات دال بر همین تلاش ایران است. نکته مهم این است که ایرانی ها می گویند با هرگونه توافقنامه قبل از دستیابی به توافقنامه نهائی مخالفند.
اخبار سیاست خارجی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------