آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

رقابت روسيه و آمريکا بر سر ايران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

هم اکنون روسیه و آمریکا بر سر موضوع ایران وارد صحنه شده اند. از یکطرف آمریکایی ها می گویند که قرارداد اتمی با تهران، دست یافتنی است و این توافقنامه موجب می شود که منطقه خاورمیانه، صلحی پایدار را شاهد باشد و از طرف دیگر، این روزها مشاهده می کنیم که روسها نیز بر سر تحویل موشکهای دفاع هوایی که آشکارا بر توان تدافعی ایران خواهد افزود در حال مذاکره اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، روزنامه اینترنتی «تایمز آو اسرائیل» بتازگی در مطلبی به نقل از جان کری، وزیر خارجه آمریکا در خصوص آخرین دیدار رسمی وزرای خارجه ایران و آمریکا نوشت: ما پیشرفتهایی داشته ایم. همزمان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز اظهار داشت که دو طرف، درک متقابل بهتری در مذاکرات این دور داشته اند. به گفته یک نماینده دولت آمریکا دور بعدی مذاکرات در سطح معاونان وزرای خارجه، دوشنبه آینده برگزار خواهد شد.

 البته جان کری، هفته گذشته در مذاکرات ژنو از وجود یکسری اختلافات مهم ابراز گلایه و حتی به توقف مذاکراتی که قرار است در سی و یکم مارس امسال خاتمه یابند، تهدید کرده بود. موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل، توافق هسته ای میان ایران و آمریکا را خطرناک توصیف کرده است.

نزدیکی ناگهانی واشنگتن و تهران بهم اندکی پس از پیشنهاد گروه شرکتهای تسلیحاتی «روستوک» روسیه به ایران در تحویل موشکهای زمین به هوای نوع «آنتی 2500» است. روسیه سال 2010 میلادی تحت فشار غربیها قرارداد تحویل موشکهای دفاع هوایی مدل «اس 300» خود به ایران را لغو کرد. اکنون به نظر می رسد موشکهای «آنتی 2500» موشکهای جایگزین «اس 300» هستند. به نظر می رسد آمریکا و روسیه بر سر ایران در حال رقابت با هم هستند.

 دو طرف می خواهند این کشور (ایران) را به لحاظ سیاسی به خود پایبند و متعهد کنند. ایران در منطقه خاورمیانه از نقش مهمی برخوردار است و نفوذ زیادی بر کشورهایی چون عراق، لبنان، یمن و سوریه دارد و در این ارتباط مناقشه سوریه نیز بدون حضور تهران بعنوان یک شریک مذاکراتی مرتفع نخواهد شد.

اخبار سیاست خارجی - واحد مرکزی خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------