آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

خزایی :5+1 ثابت کند که اراده سیاسی برای حل موضوع در فرصت به‌وجود آمده را دارد



مذاکرات ایران با 5+1 ,مذاکرات ژنو

محمد خزایی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد:5+1 ثابت کند که اراده سیاسی برای حل موضوع در فرصت به‌وجود آمده را دارد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اتخاذ رهیافت برد - برد برای تضمین موفقیت مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 حیاتی است.

 محمد خزایی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل امروز طی سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اتخاذ رهیافت برد - برد برای تضمین موفقیت مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 حیاتی است.

وی افزود: این مذاکرات باید از یک سو به رفع نگرانی‌های مشروع در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و از سوی دیگر به تأیید کامل حق مسلم ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، شامل برخورداری از چرخه کامل ملی سوخت هسته ای و رفع کلیه تحریم های چندجانبه و یک جانبه منجر شود.

نماینده دائم ایران ادامه داد، ایران با رهیافتی سازنده در مذاکرات شرکت کرده و با ارائه پیشنهادات عملی جدیت خود را برای حل موضوعات باقی مانده در مورد برنامه هسته ای ایران به نمایش گذاشته است، حال باید طرفهای مقابل ثابت کنند که دارای اراده سیاسی لازم برای حل موضوع با استفاده از فرصت بوجود آمده هستند.

خزایی با اشاره به مفاد پیمان عدم اشاعه هسته ای و نیز اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد حق مسلم استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را هرگز نمی توان تعلیق یا محدود کرد.

وی افزود: در اعمال حقوق خود در استفاده از انرژی هسته ای، جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند بوده و بی سابقه‌ترین بازرسی ها از تأسیسات هسته ای ایران صورت گرفته است و ایران در آینده نیز به همکاری خود با آژانس ادامه خواهد داد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به موفقیت آمیز بودن مذاکرات اخیر بین ایران و آژانس گفت: ایران وارد فصل جدیدی از همکاری با آژانس شده و در ادامه رهیافت سازنده خود آماده است به موفقیت دور بعدی این مذاکرات در تهران کمک کند.

شایان ذکر است که این نشست مجمع عمومی سازمان ملل که برای بررسی گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تشکیل شده بود، آمانو مدیرکل آژانس طی گزارشی از فعالیت های آژانس، به مذاکرات اخیر با ایران نیز اشاره کرد و گفت که این مذاکرات سازنده بوده است.

/فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------