آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیرخارجه ایتالیا: امیدواریم در هفته های آینده شاهد موفقیت در مذاکرات هسته ای ایران باشیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

وزیر خارجه ایتالیا با بیان این که دستیابی به نتیجه مثبت در مذاکرات هسته ای، باعث تقویت نقش سازنده جمهوری اسلامی و موفقیت در راستای منافع اروپا و واقعیتی مهم برای آمریکا خواهد بود، گفت: امیدواریم طی هفته های آینده شاهد موفقیت در این زمینه باشیم.

«پائولو جنتیلونی» وزیر خارجه ایتالیا که در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده، ظهر شنبه در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: باید از مذاکرات و گفت وگوها برای یافتن راه حل در این زمینه حمایت کرد، ایتالیا خواستار حصول راه حلی در این زمینه در راستای صلح، منافع جامع بین المللی، تبادل تجاری و بازرگانی بین کشورهای درگیر پرونده و منافع کشورهایی است که در این زمینه به صورت مستقیم نقش ایفا می کنند.

جنتیلونی این مذاکرات را دشوار دانست و گفت: امیدواریم که مشکل در این زمینه هرچه سریع تر برطرف شود که با دستیابی به توافق، امکان توسعه روابط بین دو کشور فراهم خواهد شد.

وزیر خارجه ایتالیا با ابراز خرسندی از حضور در تهران گفت: ایتالیا طی سالیان اخیر تماس های گوناگونی با ایران داشته است و امیدواریم توافق جامع هسته ای به زودی انجام شود.

جنتیلونی همچنین با اشاره به سفر وزیر محیط زیست ایتالیا به تهران در آینده نزدیک گفت: روابط 2 کشور ریشه های کهن و عمیق دارد و خوش حالیم که ایتالیا در زمینه همکاری های فرهنگی به زودی میزبان مسوولان جمهوری اسلامی ایران در عرصه فرهنگی خواهد بود.

وزیر خارجه ایتالیا به همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز اشاره کرد و درباره فعالیت های اقتصادی دو کشور گفت: ما یک بافت اقتصادی و منسجم فعال بین دو کشور ایجاد کرده ایم.

جنتیلونی به همکاری های گسترده و سازنده دو کشور در حل مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: ما منافع مشترکی در مبارزه با افراط گرایی و داعش و یافتن راه حلی برای بحران های دیگر منطقه خاورمیانه داریم.

وزیر خارجه ایتالیا در پاسخ به سوالی درباره همکاری مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم گفت: ایتالیا در چارچوب همکاری ها با همپیمانان در مبارزه با داعش متعهدانه برخورد می کند و ما یکی از سه کشوری هستیم که برای آموزش نیروها در عراق برای مبارزه با داعش فعالیت داریم.

جنتیلونی با اعلام حمایت ایتالیا از دولت حیدر العبادی نخست وزیر عراق، گفت: ما سیاست همراه کردن تمامی اقوام را در عراق پیش می بریم.

وزیر خارجه ایتالیا با اشاره به نزدیکی لیبی به مرزهای ایتالیا و امکان حضور گروه های تروریستی در این مرزها نیز گفت: این خطر وجود دارد که وضعیت در لیبی بحرانی تر شود. ما مخالف دخالت خارجی در لیبی هستیم و از اقدامات سازمان ملل در این کشور حمایت می کنیم.

او همچنین از اقدامات نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه حمایت کرد و گفت: ما از اقدامات سازمان ملل در خصوص اوضاع کنونی در لیبی نیز حمایت می کنیم.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------