آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

سفیر ایران در مسکو: به دنبال تهسیل اخذ روادید هستیم نه لغو آن



اخبار,اخبار سیاست خارجی , سفیر ایران در مسکو

مهدی سنایی تأکید کرد: ایران و روسیه یادداشت تفاهم تسهیل اخذ روادید میان دو کشور تهیه کرده‌اند که به زودی امضا خواهد شد.

به گزارش روزنو، مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو در جمع خبرنگاران درباره انتشار اخباری مبنی بر لغو روادید میان ایران و روسیه، تصریح کرد: در واقع ایران و روسیه به دنبال تسهیل روادید هستند. یک یادداشت تفاهم میان وزارتخانه‌های خارجه ایران و روسیه در این باره تهیه شده که به زودی به امضا می‌رسد. بر اساس آن دریافت روادید برای تجار، بخش اقتصادی و محافل دانشگاهی به میزان زیادی تسهیل می‌شود. امیدواریم با این یادداشت تفاهم مشکل روادید میان دو کشور تا حد زیادی برطرف شود.

وی با بیان این‌که گاهی نارضایتی‌هایی از سوی هر دو طرف درباره اخذ روادید اعلام می‌شود، گفت: در طول دو سال گذشته تعداد گردشگران میان دو کشور افزایش یافته است. هر دو کشور در زمینه گردشگری ظرفیت بالایی دارند. امیدواریم تسهیل روادید مشکلات را برطرف کرده و قدم‌های بعدی در این‌باره برداشته شود.

سنایی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره جایگزینی سامانه موشکی دیگری به جای سامانه موشکی S300 از سوی روسیه برای فروش به ایران، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

سنایی در پاسخ به سوالی درباره نقش روسیه در مذاکرات ایران و 1+5، گفت: همواره روسیه نقش مثبت و تعدیل کننده‌ای داشته است. البته عملکرد روسیه در سال‌های گذشته متفاوت بوده و اگر در دوران وضع قطعنامه‌ها و فشارها علیه ایران پوتین، رئیس جمهور مسکو بود جور دیگری می‌شد. ما امیدوار هستیم که در ماه‌های آتی نقش تعدیل کننده روسیه تقویت یابد.

وی با اشاره به یادداشت تفاهم تولید سوخت مشترک میان ایران و مسکو، گفت: این یادداشت تفاهم بسیار مهم است. قدم‌های لازم برای اجرایی کردن ‌آن می‌تواند برای دستیابی به توافق سودمند باشد.

سنایی در پاسخ به سوالی درباره یادداشت تفاهم ایران و روسیه در زمینه تولید سوخت مشترک، گفت: این یادداشت تفاهم در یازده نوامبر به همراه سه سند میان سازمان انرژی اتمی و روس اتم امضا شد. این یادداشت تفاهم در مجموعه‌ این سندها قرار داشت. تولید سوخت مشترک میان ایران و روسیه می‌تواند در گفت‌وگوهای ایران و 1+5 بسیار مفید و مهم باشد. بر اساس این سند ایران و روسیه بنا دارند که با همکاری یکدیگر در ایران سوخت مشترک تولید کنند که این یک برنامه درازمدت در راستای برنامه هسته‌ای ایران است.

سفیر ایران در مسکو درباره سفر ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه به ایران، گفت: این موضوع با رویکرد مثبت در حال بررسی از سوی طرف روسی است اما هنوز تصمیم یا تاریخ قطعی اعلام نشده است.

اخبار سیاست خارجی - روزنو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------