آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر خارجه آلمان: مذاکرات هسته ای پیشرفت بیشتری داشته است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

«فرانک اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه شنبه) گفت: مذاکرات هسته ای ایران امسال به پیشرفت هایی بیشتر از تمام دستاوردهای یک دهه قبل، رسیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از ژنو، فرانک اشتاین مایر در یک همایش خلع سلاح وابسته به سازمان ملل متحد در ژنو افزود: مذاکرات ایران با گروه 1+5 نیز در حال پیشرفت است، من حتی می توانم تا این حد پیش بروم و بگویم هرگز در مذاکرات 10 سال گذشته به این اندازه پیشرفت دست نیافته ایم که امسال پیشرفت کردیم.

همچنین به گزارش خبرگزاری آلمان ، اشتاین مایر تاکید کرد که پیشرفتی منحصربفرد در مذاکرات ایران و گروه پنج به علاوه یک با هدف دستیابی به توافی جامع بر سر برنامه هسته ای ایران حاصل شده است.

این دیپلمات ارشد المانی گفت دو طرف به توافق موقت سال 2013 در ژنو پایبند هستند و مذاکرات به خوبی ادامه دارد.

خبرگزاری آلمان با اشاره به این اظهارات اشتاین مایر نوشت: دولت آلمان بارها اعلام کرده که هنوز درباره امکان دستیابی به چارچوب توافقی بر سر برنامه هسته ای ایران تا پایان ماه مارس (فروردین) خوش بین است به شرط آن که همه طرف ها آماده توافقی سیاسی باشند.

«محمد جواد ظریف» و «جان کری» همتای آمریکایی اش، برای شرکت در نشست حقوق بشر سازمان ملل متحد روز گذشته وارد ژنو شدند.

دو طرف در حاشیه این نشست اولین دور مذاکرات خود را روز گذشته در شهر مونترو سوئیس برای رسیدن به توافق جامع هسته ای برگزار کردند.

«علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی ایران و «ارنست مونیز» وزیر انرژی امریکا هم به درخواست وزیران خارجه دو کشور در این دور از مذاکرات حضور دارند.

دور اخیر مذاکرات هسته ای روز پنجشنبه (14 اسفند) با حضور نمایندگان سایر کشورهای 1+5 ادامه می یابد و روز جمعه (15 اسفند) پایان خواهد یافت.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------