آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: به دستیابی به توافق بسیار نزدیک هستیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر این‌که «ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست» گفت: ما نمی‌خواهیم سلاح هسته‌ای بسازیم زیرا بر این باوریم که تسلیحات هسته‌ای برای هیچ کس به خصوص ما امنیت به همراه نمی‌آورد.

وزارت امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که بزودی توافق هسته‌ای حاصل شود.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با آن‌کوری خبرنگار شبکه ان‌بی‌سی، گفت: ما معتقدیم که به رسیدن به توافق بسیار نزدیک هستیم.

وی ادامه داد: ایران هیچ قصد و نیتی برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد. بزودی جهان این مسأله را درمی‌یابد و همچنین به زودی توافقی انجام می‌شود که تحریم‌های اقتصادی برداشته می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر این‌که «ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست» گفت: ما نمی‌خواهیم سلاح هسته‌ای بسازیم زیرا بر این باوریم که تسلیحات هسته‌ای برای هیچ کس به خصوص ما امنیت به همراه نمی‌آورد.

ظریف اضافه کرد: اهداف هسته‌ای ایران برای پیشرفت‌های علمی و این توافق به ضرر هیچ کس نیست.

وی ادامه داد: ما به دنبال کار (مذاکرات) بر اساس چارچوب زمانی برای دستیابی به توافق هستیم. ما معتقدیم که به دستیابی به توافق بسیار بسیار نزدیک هستیم. البته جزئیاتی وجود دارد که نیاز است درباره آن تدابیری اتخاذ شود.

ظریف درباره سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، ‌گفت: هیچ اعتباری برای پیش‌بینی‌های نتانیاهو وجود ندارد که اعلام می‌کند ایران در طول یک یا دو سال آینده کلاهک هسته‌ای تولید می‌کند. آقای نتانیاهو از سال 1992 مدعی شده و پیش‌بینی کرده است که ایران در طول 2،3 یا 4 سال آینده سلاح هسته‌ای نیز خواهد ساخت.

ظریف در بخش دیگری از این گفت‌وگو اعلام کرد که وی امیدوار است به توافقی دست یابند که ضمانت کند برنامه هسته‌ای ایران همواره صلح‌آمیز است.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------