آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

کری در عربستان: کشورهای عرب را در جریان مذاکره با ایران قرار می دهم



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با وزیر خارجه عربستان باز هم ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت که توافق هسته‌ای با ایران موضع ما در قبال اقدامات ایران را تغییر نمی‌دهد.

به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، جان کری وزیر خارجه آمریکا به همراه سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی خبری شرکت کرد.


سعود الفیصل وزیر خارجه سعودی در این کنفرانس گفت: ما در این مذاکرات به موضوع تروریسم و نیز مذاکرات هسته‌ای ایران پرداختیم. عربستان خواستار حل و فصل مسالمت آمیز موضوع هسته‌ای ایران است.

وزیر خارجه سعودی گفت: ما از تلاش‌های کشورهای بزرگ برای حل موضوع هسته‌ای ایران به شیوه های صلح آمیز و عدم تبدیل آن به برنامه‌های نظامی و نظام بازرسی از تأسیسات این کشور حمایت می‌کنیم.

او گفت: کری در این دیدار صریحا بر ضرورت عدم دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد.


سعود الفیصل گفت: جان کری به ما ضمانت داد که واشنگتن در زمانی که در تلاش برای توافقی هسته ای با ایران است، رفتارهای دیگر این کشور در منطقه را فراموش نخواهد کرد.

وزیر خارجه سعودی اعتراضات مسالمت آمیز مردمی در یمن را کودتا توصیف کرد و گفت: ما تاکید کردیم که کودتا در یمن را نمی‌پذیریم. بحران یمن را با وزیر خارجه آمریکا در سایه توافق بین المللی در رد کودتا علیه مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن بررسی کردیم.

سعود الفیصل ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد و گفت: ایران باید از دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه دست بردارد. ما در دیدار با کری نگرانی خود را از دخالت ایران در سوریه، لبنان، یمن و عراق ابراز داشتیم. ایران بر عراق سلطه می یابد و مشوق تروریسم است. امنیت منطقه خلیج فارس با جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای آغاز می شود.


وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش اجازه اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه را نمی‌دهد.

جان کری ادامه داد: ما برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم، به اینجا آمده‌ام تا کشورهای خلیج فارس را در جریان گفتگوهای هسته‌ای قرار دهم. هنوز شکاف‌های جدی در گفتگوهای ما با ایران برای توافق هسته‌ای وجود دارد. مقداری پیشرفت در این گفتگوها داشتیم. ما تلاش می‌کنیم تا نشان دهیم برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: توافق هسته‌ای با ایران به عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای کمک می‌کند. ایرانی‌ها قبل از بازگشت به مذاکرات باید پاسخ‌های مشخصی بدهند. نتایج مذاکرات با ایران برای کل جهان پیامدهایی خواهد داشت.

او گفت: ما پایبندیم که برخی مسائل با ایران از جمله حمایت این کشور از تروریسم را بررسی کنیم. ایران همچنان یک کشور حامی ترویسم نامیده می شود.

وزیر خارجه آمریکا گفت که هرگز از تحرکات ایران در سوریه و عراق و یمن غافل نخواهیم شد و توافق هسته‌ای با ایران موضع ما در قبال اقدامات ایران را تغییر نمی‌دهد.
اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------