آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ادعاهای رئیس‌جمهور مستعفی یمن علیه ایران و شیعیان یمنی



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رئیس‌جمهور مستعفی یمن

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای با غرب، بیانیه مشترک وزرای خارجه کشورهای غربی طرف مذاکره با ایران، اشاره ایران و آمریکا به حصول پیشرفت در مذاکرات هسته ای، تأکید یک سناتور جمهوری خواه بر ضرورت تصویب توافق با ایران در کنگره و ادعاهای ضدایرانی رئیس جمهور مستعفی یمن، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، سخنان روز گذشته رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته ای، در شمار زیادی از مطبوعات و رسانه های بین المللی بازتاب یافته است. خبرگزاری «رویترز» می نویسد رهبر ایران نسبت به تلاش های آمریکا برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران ابراز بی اعتمادی کرده است. این خبرگزاری اشاره می کند که آیت الله خامنه ای ضمن محکوم کردن «قلدری» آمریکا درمذاکرات هسته ای، بار دیگر تأکید کرده که ایران در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای نیست. در این مطلب به نقل از رهبر انقلاب آمده است: «آن ها موضوع بمب اتمی را مطرح می کنند. آن ها خودشان می دانند که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم؛ اما از این موضوع به عنوان بهانه ای برای فشار بر مردم ایران استفاده می کنند».

دیدار روز گذشته وزرای خارجه کشورهای غربی طرف مذاکره با ایران، موضوع دیگری است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «صباح» ترکیه از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس روز گذشته با همتایان آمریکایی، فرانسوی و آلمانی خود دیدار کرده و همگی آن ها بر داشتن هدفی مشترک در مذاکرات هسته ای با ایران تأکید کرده اند. این روزنامه اشاره می کند که وزرای خارجه غربی بر حصول پیشرفت قابل توجه در مذاکرات با ایران تأکید، اما در عین حال اشاره کرده اند که هنوز در برخی موضوعات مهم توافقی حاصل نشده است.

در همین زمینه، روزنامه «ژاپن تودی» نیز از اشاره ایران و آمریکا به حصول پیشرفت در مذاکرات هسته ای سخن گفته است. این روزنامه می نویسد در حالی که تنها 10 روز تا ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به چارچوب توافق هسته ای باقی مانده، مقامات ارشد ایرانی و آمریکایی از پیشرفتی چشمگیر در این موضوع سخن گفته اند. در این زمینه، رئیس جمهور ایران از نزدیک بودن امکان دستیابی به توافق سخن گفته، اما وزیر خارجه آمریکا اظهار داشته برای دستیابی به این هدف، ایران باید تصمیماتی ضروری را اتخاذ کند. جان کری گفته ایران باید با اتخاذ «تصمیمات اساسی»، به دنیا ثابت کند که به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست.

در مطلبی دیگر در موضوع هسته ای، سایت خبری «پولیتکو» اظهارات یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی را بازتاب داده که بار دیگر بر ضرورت تصویب توافق هسته ای با ایران در کنگره آمریکا تأکید کرده است. به نوشته این سایت، لیندسی گراهام، از سناتورهای تندرو آمریکایی، ضمن ارسال پیام تبریکی برای بنیامین نتانیاهو به مناسبت انتخاب مجدد وی به سمت نخست وزیری رژیم اسرائیل، به وی اطمینان داده که کنگره هرگونه توافقی که در موضوع هسته ای با ایران حاصل شود را مورد بازنگری قرار خواهد داد. وی گفته طرحی که بدین منظور در سنا تدوین شده، از حمایت سناتورهای هر دو حزب برخوردار است.

در نهایت، در میان دیگر موضوعات، روزنامه سعودی «عرب نیوز» اظهارات رئیس جمهور مستعفی یمن را مورد توجه قرار داده که از مبارزه با نفوذ ایران در کشورش سخن گفته است. به نوشته این روزنامه، عبد ربه منصور هادی ضمن طرح وعده مبارزه با نفوذ ایران در یمن، جنبش انصارالله را به اجرای ایدئولوژی ایران در این کشور متهم کرده است. وی گفته: «الگوی دوازده امامی ایران که مورد قبول حوثی ها و حامیان آن ها نیز هست، مورد پذیرش یمنی ها قرار نخواهد گرفت». این اظهارات در جریان نخستین سخنرانی هادی پس از فرار از صنعا و استقرار وی در عدن مطرح شده است. 

 

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------