آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

سه گره اصلی در مذاکرات از زبان مقام فرانسوی



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

هرلحظه از مذاکرات هسته ای در لوزان با یک خبر جدید در خصوص گره های موجود در مذاکرات همراه است. دقایقی پیش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات فرانسوی که احتمالا یکی از مقام های ارشد این کشور حاضر در لوزان است نوشت: این دیپلمات اعتقاد دارد که اکنون زمان گفتن بله یا خیر است.

به گزارش تابناک، این مقام فرانسوی گفته در حال حاضر سه گره اصلی در مذاکرات مانع از اعلام موفقیت در این مرحله و تا این زمان شده است: مدت زمان توافق هسته ای، چگونگی برداشته شدن تحریم های سازمان ملل  و مکانیسم نظارت بر تعهدات طرفین در صورت رسیدن به توافق نهایی.

در مورد آخر باید نهاد مسئول یا کمیته ویژه ای وجود داشته باشد که میزان وفای به عهد ایران به تعهدهای فنی انجام شده را تایید کند و از سوی دیگر مراقب تحریم هایی باشد که باید طبق تعهد طرف مقابل از میان برداشته شود. در شرایط تخلف هرکدام از طرفین هم این کمیته یا نهاد نظارتی مسئول پیگیری خواهد بود.

این دیپلمات فرانسوی در این خصوص به خبرگزاری فرانسه می گوید: اگر این سه مورد حل شود ، می توانیم بگوئیم به توافق  در این مرحله نزدیک شده ایم. شرایط رسیدن به توافق امروز بهتر از سه ماه پیش است.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------