آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش مجری جنجالی «الجزیره» به تفاهم لوزان



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

مجری و خبرنگار مشهور شبکه خبری الجزیره، به «تفاهم هسته‌ای لوزان» میان ایران و گروه موسوم به «1+5» واکنش نشان داد و حکام عرب را سرزنش کرد.

به گزارش فارس، «فیصل قاسم» مجری جنجالی شبکه الجزیره قطر، در واکنش به توافق اولیه ایران و گروه موسوم به «1+5» در لوزان سوئیس درباره برنامه هسته‌ای، که پنجشنبه‌شب اعلام شد، خطاب به اعراب گفت که اشتباه آنان این است که یک عمر به آمریکا تکیه کرده‌اند.

مجری برنامه مشهور «الاتجاه المعاکس» در شبکه الجزیره گفت: برخی از عرب‌ها فکر می‌کنند که آمریکا آنان را برای همیشه به عقد خود در آورده، غافل از اینکه (نمی‌دانند) چقدر فریب خورده‌اند و آمریکا همه همسران خود را عقد موقت می‌کند.

فیصل قاسم که به مخالفت با ایران و محور مقاومت بخصوص سوریه و دولت آن مشهور است، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: برخی عرب‌ها بعد توافق ایران و آمریکا طوری به آمریکا نگاه می‌کنند که یک زن به هووی خود.. در دنیای سیاست، ائتلافها بر اساس اصول و اخلاق و ارزش‌ها بسته نمی‌شود بلکه بر اساس منافع کثیف است.

وی در مطلبی با عنوان «خطاب به نگران‌ها از توافق آمریکا و ایران» نوشت: کمی فکر کنید. کدام بهتر است. اینکه ایران را رها کنید تا سلاح اتمی بسازد و زیر سایه خطرش زندگی کنید یا اینکه مقابل طرح هسته‌ای‌اش دستاوردهای اقتصادی و سیاسی و راهبردی به او بدهید. اگر از دستاوردهایی که ایران به آن دست پیدا می‌کند می‌ترسید، این مشکل شماست.

قاسم افزود: این مشکل شما عرب‌هاست زیرا در کل زندگی‌تان به آمریکا تکیه کردید و هیچ چیزی برای آینده‌ کشور و ملت‌تان نساختید حال آنکه ایران به خودش تکیه کرد و آنچه کاشت، درو کرد. فراموش نکنید که غرب به پاکستان که متحد اعراب بود، اجازه داد تا به سلاح اتمی دست پیدا کند.

تفاهم هسته‌ای لوزان پنجشنبه شب اعلام شد. هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای عضو گروه موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن باشد.

بیانیه مشترکی که «محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران و خانم «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رؤوس چارچوبی می‌پردازد که طرفین برای توافق نهایی به آن رسیده‌اند.

علاوه بر این، ایران و آمریکا همزمان سندهای جداگانه و متفاوتی منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد مورد توافق طرفین می‌پردازد.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------