آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

اظهارات سعودالفیصل درباره برنامه هسته‌ای ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , برنامه هسته‌ای ایران

وی افزود: عربستان همچنین معتقد است که ثبات در منطقه با عدم مداخله در امور کشورها و احترام به حاکمیت آنها صورت می‌گیرد.

سعود الفیصل امروز (یکشنبه) در کنفرانس خبری با لوران فابیوس که به عربستان سفر کرده است، اعلام کرد که فرانسه بر حمایت خود از "مشروعیت" در یمن تاکید دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد: ما در زمینه تقویت روابط و همکاری‌های مشترک مذاکره کردیم. امروز مذاکرات سازنده‌ای داشتیم، ما مسائل مختلف منطقه و تحولات آن و تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: فرانسه بر حمایت خود از "مشروعیت در یمن" تاکید کرد. عربستان معتقد است که ائتلاف‌ها در حال انجام تلاش‌های موازی هستند و در واقع درحال مبارزه با تروریسم هستند. ما در راستای حمایت از مشروعیت در یمن به اهداف ترسیم شده خود دست می‌یابیم. در عین حال فعالیت‌های انسانی نیز ادامه دارد و این فعالیت‌ها از سوی سازمان ملل و صلیب سرخ صورت می‌گیرد. من دوست دارم که در اینجا اقدامات حوثی‌ها را محکوم کنم.

سعود الفیصل در خصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران نیز گفت: ما در این دیدار برنامه‌های هسته‌ای ایران و توافق اخیر را مورد بررسی قرار دادیم، عربستان امیدوار است که این توافق به تقویت امنیت در منطقه کمک کند و ما خواهان این هستیم که منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی باشد.

وی افزود: عربستان همچنین معتقد است که ثبات در منطقه با عدم مداخله در امور کشورها و احترام به حاکمیت آنها صورت می‌گیرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی درباره سوریه نیز گفت: ما از راه حل سیاسی مبتنی بر ژنو 1 که جامعه بین‌الملل در خصوص آن توافق دارد حمایت می‌کنیم و از انتقال قدرت در سوریه پشتیبانی می‌کنیم.

وی با نادیده گرفتن اقدام کشورش در ارسال سلاح به گروه‌های تروریستی گفت: ادامه ارسال سلاح به نظام سوریه می‌تواند مانع از راه حل سیاسی در این کشور شود.

سعود الفیصل در خصوص مساله فلسطین نیز گفت: ما مساله فلسطین را نیز مورد بررسی قرار دادیم و تنها راه حل، تشکیل کشور فلسطین است. ما با فرانسه توافق داریم که باید روند صلح در این خصوص به جریان افتاده شود و از فرانسه در این زمینه قدردان هستیم.

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------