آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش سعودالفیصل به حادثه فرودگاه جده



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,وزیر خارجه عربستان

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان نیز در این دیدار در خصوص مأمورین متخلف فرودگاه جده اطمینان داد که عربستان سعودی این افراد را در سریعترین زمان ممکن قاطعانه به اشد مجازات خواهد رساند.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در دیدار حسین صادقی سفیر ایران اطمینان داد ریاض ماموران خاطی فرودگاه جده را در سریعترین زمان ممکن و قاطعانه به اشد مجازات خواهد رساند.

به گزارش ایرنا، سفیر ایران در عربستان سعودی روز گذشته- چهارشنبه - با وزیر خارجه عربستان سعودی ملاقات و طی آن درباره موضوعات مختلف دو جانبه و منطقه ای از جمله تعرض به دو نوجوان ایرانی گفت و گو کرد.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره با حادثه ​فرودگاه جده و اظهار اینکه این مساله احساسات عمومی ملت ایران را جریحه دار کرده است خواستار اقدام جدی و قاطع دولت عربستان در برخورد با مأمورین متخلف شده است.

حسین صادقی در این ملاقات با اشاره به اوضاع منطقه و تحولات یمن مواضع و دیدگاههای ایران را تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تداوم جنگ و خونریزی در یمن را به مصلحت منطقه و کشورهای اسلامی نمی داند و معتقد است تنها قدرتهای خارجی و نیز بدخواهان جهان اسلام در قالب تشدید اختلافات میان کشورهای اسلامی از آن بهره خواهند برد و لذا خواهان اعلام فوری آتش بس و آغاز کمک های انساندوستانه به ملت مظلوم و آسیب دیده یمن می باشد.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان نیز در این دیدار در خصوص مأمورین متخلف فرودگاه جده اطمینان داد که عربستان سعودی این افراد را در سریعترین زمان ممکن قاطعانه به اشد مجازات خواهد رساند.

وی همچنین با بیان اینکه ما اهمیت ویژه ای برای جمهوری اسلامی ایران قائل هستیم خواهان گشایش صفحه جدیدی در مناسبات فیمابین دو کشورشده است.

در این دیدار دو طرف مسائل مشترک مورد اهتمام و زمینه های مختلف روابط ایران و عربستان را بررسی کردند.

طی دو هفته گذشته این سومین مقام رسمی عربستان سعودی است که در دیدار با سفیر ایران نسبت به پیگیری فوری موضوع حادثه فرودگاه جده و اعمال اشد مجازات در مورد عاملین آن اظهار نظر کرده است.

 

اخبار سیاست خارجی -  ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------