آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

روحانی: توافق جامع به نفع منطقه و جهان است + تصاویر



رئیس‌جمهور گفت: مبنای کار ما انجام فعالیت‌های صلح‌آمیز زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و تردید نداریم اگر به این توافق دست یابیم، به نفع ایران، ۱+۵ و کل منطقه و جهان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز شنبه در دیدار جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا، اظهارداشت: برای مبارزه اصولی با ریشه‌های تروریسم و جلوگیری از جذب جوانان کم اطلاع به این گروه‌ها، باید علت‌های این معضل شناسایی و با آنها به طور هماهنگ مبارزه شود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تروریسم خطر بزرگی برای منطقه و بشریت است، گفت: باید کاری کنیم که همه دولت‌ها و ملت‌ها در برابر تروریسم و ظلم به انسان‌های بی‌گناه فارغ از مسایل قومی، مذهبی و نژادی عکس‌العمل به موقع و یکسان نشان دهند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این مبنا آماده است تا با همه کشورها از جمله استرالیا در زمینه مبارزه با خشونت، افراطی‌گری و تروریسم همکاری کند.

روحانی با بیان اینکه برای حل مسایل مختلف باید از راهکارهای سیاسی و گفت‌وگو و منطق بهره جست، به مسأله یمن و فاجعه بزرگی که در این کشور در حال وقوع است، اشاره کرد و گفت: راه‌حل بحران یمن نیز سیاسی است و نمی‌توان از طریق بمباران مردم بی‌دفاع، به نتیجه رسید، سازمان ملل متحد می‌تواند با اعزام گروهی حقیقت‌یاب بررسی کند که در مدت بیست و چند روزی که از حملات هوایی به این کشور می‌گذرد، چه کسانی کشته شده‌اند؟

وی با ابراز تأسف از اینکه تحرک درستی در جامعه بین‌الملل برای حل مسأله یمن به چشم نمی‌خورد، گفت: امروز حتی انتقال مواد غذایی و دارو به یمن با مشکلات فراوانی مواجه است و ما آماده‌ایم در همه زمینه‌ها در حد توانمان با دولت‌های منطقه و خارج از منطقه رایزنی و تعامل داشته باشیم تا خونریزی‌ها متوقف شود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی اختلاف نظر میان برخی کشورهای منطقه برای حل مسایل را یادآور شد و گفت: برای دستیابی به اینکه کدام روش صحیح‌تر بوده است، باید تاریخ سیاسی چند سال گذشته منطقه را ورق بزنیم، آنگاه معلوم می‌شود که دیدگاه ما و دیگران نسبت به تحولات افغانستان، عراق و سوریه چه بوده و در مقام عمل کدامیک درست گفته‌ایم. ما از ابتدا گفتیم که در سوریه از گروه‌های تروریستی حمایت نکنید ولی برخی پول و اسلحه دادند و امروز همه می‌بینند که چه وضعی ایجاد شده است.

روحانی سپس بر حل مشکل آوارگان درگیری‌ها در منطقه تأکید کرد و هشدار داد اگر به وضعیت آوارگان رسیدگی نشود، ممکن است، آنها جذب گروه‌های تروریستی منطقه شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روابط خوب ایران و استرالیا، اظهار امیدواری کرد این سفر منجر به تحرک بیشتر مناسبات فیمابین در عرصه های سیاسی، ‌اقتصادی و فرهنگی شود.

رئیس‌جمهور، توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی و گردشگری میان دو کشور را ضروری دانست و اظهارداشت: ایران همواره میزبان میلیون‌ها آواره و پناهنده از کشورهای همسایه بوده و هنوز نیز پذیرای این پناهجویان است.

روحانی سپس به مذاکرات ایران با ۱+۵ برای دستیابی به توافق جامع در خصوص مسایل هسته‌ای و اثبات نادرست بودن تهدید و فشار به عنوان راهکار ‌اشاره کرد و گفت: مبنای کار ما انجام فعالیت‌های صلح‌آمیز زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و تردید نداریم اگر به این توافق دست یابیم، به نفع ایران، ۱+۵ و کل منطقه و جهان خواهد بود.

وزیر خارجه استرالیا نیز در این دیدار با تجلیل از دیدگاه رئیس‌‌جمهور کشورمان در خصوص مسأله تروریسم و مبارزه با ریشه‌های افراطی‌‌گری، گفت: می‌توان از پیشنهاد رئیس‌‌جمهور ایران برای مبارزه با جاذبه‌ آفرینی گروه‌های تروریستی و محدود کردن پیوستن جوانان ناآگاه برخی کشورها به این گروه‌ها، استفاده کرد.

«جولی بیشاپ» به رویکرد مشترک دو کشور در حمایت از دولت عراق برای شکست گروه تروریستی داعش که رنج‌های بسیاری بر مردم عراق و سوریه تحمیل کردند، اشاره کرد و گفت: دو کشور بر این اعتقادند که دولت فعلی عراق به حمایت‌های بین‌المللی برای شکست تروریست‌ها نیازمند است.

وزیر خارجه استرالیا با ابراز نگرانی از شیوع ایدئولوژی سمّی و مخرب داعش که به اختلافات مذهبی در منطقه دامن می‌زند، به وجود اختلاف‌نظر برخی کشورها در برخورد با مسایل عراق، سوریه و یمن اشاره کرد و گفت: استرالیا نیز معتقد است، راه‌حل بحران یمن سیاسی است.

وی روابط دو کشور را دیرپا و قدیمی توصیف کرد و با حمایت کانبرا از چارچوب تفاهم شده در مذاکرات ایران با ۱+۵، گفت: اگر طرفین به توافق جامع دست یابند، رژیم تحریم شکسته شده و آغازی نوین برای ارتباط ایران با کشورهای جهان و همسایه رقم خواهد خورد.

وزیر خارجه استرالیا گفت: ‌جهان با علاقمندی پیام رئیس‌‌جمهور ایران مبنی بر حقوق مساوی همه گروه‌ها و اقلیت‌های کشورها و برخورد یکسان با ظلم و تبعیض را شنیده است. این پیام ایران را کشوری دوستدار صلح و ثبات معرفی کرده که می‌تواند نیرویی در جهت اقدامات مثبت جهانی باشد.

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاست خارجی - پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری, ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------