آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه آمریکایی: اسرائیل احتمالا تا ۳۰ آوریل اقدامی علیه ایران انجام نمی‌دهد

یک رسانه آمریکایی نوشت: به نظر می‌رسد اسرائیل تا پس از عید مذهبی پسح که ۳۰ آوریل به پایان می‌رسد حمله تلافی‌جویانه‌ای علیه ایران انجام دهد. به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛…

نتانیاهو: ایران اورانیوم کافی برای ساخت ۵ بمب اتم را در اختیار دارد/ وزیر دفاع تکذیب کرد



مذاکرات ایران و آمریکا,برنامه هسته ای ایران

نتانیاهو: ایران اورانیوم کافی برای ساخت ۵ بمب اتم را در اختیار دارد

نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی در مصاحبه با نشریه «بیلد» آلمان مدعی شد ایران در حال حاضر اورانیوم با غنای پایین کافی برای ساخت 5 بمب اتم را در اختیار دارد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه‌ای که امروز در نشریه آلمانی «بیلد» منتشر شد، مدعی شده است ایران اورانیوم غنای پایین کافی برای ساخت 5 بمب اتم را در اختیار دارد.
 
وی در این مصاحبه بار دیگر توقف کامل فعالیت‌های غنی‌سازی و همچنین توفق ساخت نیروگاه آب سنگین اراک را خواستار شده است. نتانیاهو پیش از این هم توافق هسته‌ای با ایران را که به این کشور اجازه غنی‌سازی و تکمیل نیروگاه اراک را بدهد، توافقی بسیار بد توصیف کرده و از کشورهای گروه 1+5 خواسته بود از چنین توافقی خودداری کنند.
 
نتانیاهو که در چند هفته اخیر از تمام ابزارهای خود برای متقاعد کردن نمایندگان کنگره به افزایش تحریم‌های ضدایرانی استفاده کرده، در مصاحبه با «بیلد» هم گفته است: اگر آن‌ها این شرایط را نپذیرفتند، تحریم‌ها را بیشتر کنید. چراکه گزینه‌ها محدود به توافق بد و جنگ نیست، بلکه گزینه سومی هم وجود دارد و آن تداوم فشارها و در حقیقت افزایش فشار است.
 
ایران و گروه 1+5 از فردا دو تازه مذاکرات هسته‌ای را در شهر ژنو سوئیس آغاز می‌کنند. نتانیاهو پیش از این نسبت به یک معامله بد با ایران هشدار داده است.
 
نتانیاهو در مصاحبه امروز خود نیز با تکرار این موضع، گفته است: وقتی ایران امروز با این همه فشار سانتریفیوژها و رآکتور پلوتونیوم خود را متوقف نمی‌کند، واقعا تصور می‌کنید اگر فشار را کم کنید، بعدا می‌توانید به معامله‌ای بهتر دست پیدا کنید؟ این اشتباه است، یک اشتباه وحشتناک، اشتباهی تاریخی.
 
وی در بخش دیگری از مصاحبه هم به وجود اختلاف نظر با آمریکا در مورد ایران اذعان کرده و گفته است: ما در مورد بسیاری از مسائل تفاهم داریم، اما در مورد این موضوع (برنامه هسته‌ای ایران) اختلاف وجود دارد.

 

مذاکرات ایران و آمریکا,برنامه هسته ای ایران

 
وزیر دفاع ادعای نتانیاهو و منافقین مبنی بر فعالیت هسته‌یی نظامی ایران را تکذیب کرد

حسین دهقان - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران - ادعای واهی نتانیاهو و گروهک تروریستی منافقین مبنی بر فعالیت هسته‌یی نظامی در یکی از بخش‌های صنایع دفاعی ایران را تکذیب کرد.

 سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که به منظور رونمایی پهپاد «فطرس» و بازدید از صنایع دفاعی وزارت دفاع به استان اصفهان سفر کرده است، در پاسخ به پرسشی درباره ادعای اخیر صهیونیست‌ها و منافقین مبنی بر فعالیت هسته‌یی نظامی در یکی از صنایع دفاعی استان اصفهان گفت: در آستانه مذاکرات ژنو، جبهه شکست‌خورده صهیونیستی - منافقین برای تخریب روند مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران و گمراه کردن افکار عمومی جهان، مجدداً فعال شده‌اند.

نتانیاهو و منافقین می‌خواهند دیپلماسی موفق ایران را خدشه‌دار کنند
دهقان افزود: نتانیاهو و گروهک تروریستی منافقین که خیانت و دروغگویی از مشخصات بارز آنان به شمار می‌رود، در یک همسویی خباثت‌آمیز به جعل این خبر کذب روی آورده‌اند تا شاید به خیال واهی خود دیپلماسی موفق جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کنند و تحت تأثیر قرار دهند.

طرف مذاکره با ایران، به ادعاهای کذب و دسیسه‌ها اعتنا نکنند
وزیر دفاع تصریح کرد: بی‌تردید این ترفند جدید و ادعای کذب که آخرین آن نیز نخواهد بود، همچون سایر ترفندها و نقشه‌های شوم خنثی خواهد شد و این‌گونه دسیسه‌ها نمی‌تواند کوچکترین خللی بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد مقاصد صلح‌آمیز هسته‌یی ایران و تداوم منطقی مذاکرات با گروه 1+5 ایجاد کند و طرف مقابل نیز با توجه به سابقه تاریخی که از این جریان شوم و دروغ‌افکن دارند نباید اعتنایی به این‌گونه ادعاها داشته باشند.

جنجال‌های «جبهه جنگ‌طلب» نشان‌دهنده درستی مسیر ایران در مذاکرات است
وی نتانیاهو و منافقین را «جبهه جنگ‌طلب» توصیف کرد و افزود: جنجال‌های افراد وامانده و منزوی مثل نتانیاهو و منافقین که از آنان باید بعنوان جبهه جنگ‌طلب و تروریستی یاد کرد، نشان‌دهنده درستی مسیری است که دولت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات طی می‌کند.

امیدوارم تیم مذاکره‌کننده ایران در ژنو به نتایج مثبت و قابل قبول دست یابد
وزیر دفاع در پایان اظهار کرد: امیدوارم تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات آتی ژنو به نتایج مثبت و قابل قبولی که تأمین‌کننده منافع مردم ایران و برطرف‌کننده نگرانی‌های طرف مقابل باشد دست یابد.

/فارس,ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------