آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

اوباما: پیش از توافق با ایران، با نتانیاهو دیدار نخواهم کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رئیس‌جمهور آمریکا

اختلاف نظر شدید میان رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم اسرائیل بر سر موضوع هسته‌ای ایران، هر روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد. در این راستا، پس از آنکه اوباما در پی حصول تفاهم هسته‌ای با ایران به انتقاد صریح از نتانیاهو پرداخت، اینک اعلام کرده تا زمان حصول توافق نهایی هسته‌ای، نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت نخواهد کرد.

به گزارش تابناک، رئیس جمهور آمریکا به رهبران اتحادیه‌های یهودی این کشور گفته، در حال حاضر برای دعوت از نخست وزیر رژیم اسرائیل جهت سفر به ایالات متحده و انجام ملاقات شخصی، آمادگی ندارد.

وی گفته از اینکه نتانیاهو انتقادات خود از کاخ سفید را به ویژه در موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران در عرصه عمومی مطرح می‌کند، نگران است.

روزنامه «نیویورک تایمز» ضمن انتشار این خبر می‌نویسد، اوباما در جلسه خود با رهبران یهودی آمریکایی گفته، هرچند تلفنی با نتانیاهو ‌گفت‌و‌گو خواهد کرد،‌ دعوت رسمی از وی برای سفر به واشنگتن را به بعد از سی‌ام ژوئن (ضرب الاجل دستیابی به توافق نهایی با ایران) موکول می‌کند.

گفتنی است، جلسه مذکور که هفته گذشته برگزار شده، از سوی مطبوعات آمریکایی، جلسه‌ای مثبت ارزیابی شده است. یکی از حاضران این جلسه به روزنامه «واشنگتن پست» گفته، اوباما قلباً به پیوند خود با اسرائیل معتقد است و یکی دیگر از حاضران نیز از علاقه عمیق اوباما به یهودیان و اسرائیل سخن گفته است.

نیویورک تایمز نیز در ادامه مطلب امروز خود می‌نویسد، پس از اینکه تنش پنهان میان نتانیاهو و اوباما به دشمنی میان آن‌ها تبدیل شد، کاخ سفید کوشید، علنا اختلاف با نتانیاهو را کاهش دهد؛ از این روی با فرستادن «جوزف بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای سخنرانی در مراسم شصت و هفتمین سالگرد اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی ـ که در واشنگتن برگزار شد ـ حمایت خود از اسرائیل را نشان دهد.

با این حال، همان گونه که پاسخ اوباما نشان داد، اختلافات واقعی میان رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل باقی است و مصالحه کامل میان آن‌ها اکنون بعید به نظر می‌رسد. به جای آن، کاخ سفید در تلاش است نگرانی‌های گروه‌های یهودی آمریکا و اعضای حامی اسرائیل در کنگره بر سر توافق هسته‌ای با ایران را کاهش دهد.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------