آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

چهار شرط جدید جمهوریخواهان آمریکا برای توافق هسته ای



اخبار,اخبار سیاست خارجی , توافق هسته ای ایران و 5+1

سناتور های جمهوریخواه روز پنجشنبه وعده دارند لایحه ای که به کنگره اجازه می دهد توافق هسته ای ایران را مورد بازنگری قرار دهد، سختگیرانه تر خواهند کرد. این موضوع، احتمال وقوع درگیری میان دو جناح جمهوریخواه و دموکرات را افزایش می دهد.

سناتورهای جمهوریخواه آمریکا به دنبال بازنگری در لایحه ای هستند که به کنگره اجازه می دهد برتوافق هسته ای با ایران نظارت کنند. 

به گزارش تابناک سناتور های جمهوریخواه روز پنجشنبه وعده دارند لایحه ای که به کنگره اجازه می دهد توافق هسته ای ایران را مورد بازنگری قرار دهد، سختگیرانه تر خواهند کرد. این موضوع، احتمال وقوع درگیری میان دو جناح جمهوریخواه و دموکرات را افزایش می دهد و می تواند باعث پیچیده تر شدن این تلاش ها و کاهش اقبال تصویب این لایحه شود.

«میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا در این باره اعلام کرد «باید توجه داشته باشید که هیچ بخشی از قوانین، کامل نیست. سناتورهایی که همانند من، خواستار تشدید این لایحه هستند، در فرآیند دشوار الحاقیه، فرصت این اقدام را خواهند داشت. ما به زودی شاهد وقوع این فرآیند خواهیم بود.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هفته گذشته با 19 رای موافق و بدون رای مخالف، بر روی لایحه ای به جمع بندی رسید که بر اساس آن کنگره خواهد توانست بر توافق هسته ای با ایران نظارت کند.

باب کورکر» سناتور جمهوریخواه روز پنجشنبه گذشته زمانی که این لایحه را معرفی می کرد گفت: «بدون این لایحه، هیچ چیز نمی تواند مانع آن شود که رئیس جمهور، مردم آمریکا را دور نزند، به سرعت تحریم های اعمال شده توسط کنگره را لغو نکند و به صورت یکجانبه توافق با ایران را به اجرا نگذارد.

جمهوریخواهان و دموکرات های کمیته روابط خارجی سنا توافق کردند بندهایی از این قانون را که مایه نگرانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شده بود حذف کنند. اوباما با هدف تلطیف مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای قدرتمند جهان، تهدید کرد این لایحه را وتو خواهد کرد..
پس از آنکه بسیاری از دموکرات ها به جمهوریخواهان پیوستند و از این لایحه مصالحه شده حمایت کردند، کاخ سفید در این باره اعلام کرد در صورتی که این لایحه بدون وقوع تغییرات عمده به تصویب برسد، اوباما نیز آن را امضا خواهدکرد.

اما در ساعات اخیر،شمار زیادی از جمهوریخواهان آمریکا اعلام کردند الحاقیه هایی را برای افزودن به این لایحه معرفی خواهند کرد . این الحاقیه ها شامل ابقای ماده ای خواهد بود که بر اساس آن، اوباما موظف است اطمینان حاصل کند ایران در حال حمایت از تروریسم در هیچ جای دنیا نیست.

از دیگر مواد این الحاقیه ها می توان به مواردی اشاره کرد که بر اساس آنها، ایران باید حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد و توافق هسته ای را به عنوان یک پیمان قلمداد کند. این الحاقیه ها برای تصویب به حمایت 67 سناتور نیاز دارد. جمهوریخواهان 54 کرسی سنا را در اختیار دارند..
علاوه بر این سه شرط «جیم ریچ»،سناتور جمهوریخواه، الحاقیه ای را معرفی کرد که خواهان آزادی سه آمریکایی می شود که در ایران در بازداشت به سر می برند..

تا کنون چند تن از نمایندگان دموکرات در این باره اعلام کردند در صورتی که این قوانین بیش از حد گرایش حزبی داشته باشد، حمایت خود را از آن پایان خواهند داد.
.
«رابرت منندز» سناتور دموکرات که یکی از تهیه کنندگان این لایحه است در این باره گفت: «من با الحاقیه ها مخالفت خواهم کرد و این کار را دست کم با رای خود انجام خواهم داد. به عقیده من، این الحاقیه ها، زهرآگین هستند.»

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------